LARK.PL SA nabycie 100% udziałów w spółce Extra Media Sp. z o.o.

Raport bieżący 5/2016


Zarząd spółki Lark.pl S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 31/2015 z dniu 20 listopada 2015 roku, podaje do publicznej wiadomości, iż w dniu 2 lutego 2016 r. Spółka zawarła Umowę Inwestycyjną oraz Umowę zbycia udziałów, na podstawie której nabyła od dotychczasowych udziałowców - osób fizycznych, nie związanych jak dotąd ze Spółką oraz Grupą Kapitałową Lark.pl, 100 % udziałów w Extra Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, w zamian za 5.000.000 akcji własnych Lark.pl S.A. o wartości nominalnej 1,04 zł każda akcja. Realizacja transakcji nie wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ze względu na nieprzekroczenie progów przychodów przez spółkę Extra Media Sp. z o.o.

Extra Media jest wydawcą kilkudziesięciu tytułów bezpłatnie kolportowanej prasy lokalnej na terenie całej Polski, o łącznym nakładzie miesięcznym przekraczającym 550 tys. egzemplarzy.

Spółka, planuje rozwinięcie działalności wydawniczej w obszarze lokalnej prasy bezpłatnej z jednoczesnym budowaniem segmentu bezpłatnych wydawnictw cyfrowych oraz wydań internetowych.

Extra Media jest trzecim co do wielkości na rynku polskim wydawcą bezpłatnej prasy lokalnej, wyprzedza go tylko Agora S.A. (wydawca Metro) oraz Polska Press Sp. z o.o. (wydawca Nasze Miasto). Extra Media Sp. z o.o. funkcjonuje na krajowym rynku wydawniczym od 12 lat.

Segment prasy bezpłatnej odnotowuje nieustający wzrost nakładów w przeciwieństwie do prasy płatnej. Wartość rynku reklamy prasowej lokowanej w segmencie prasy bezpłatnej w Polsce to ponad 200 mln zł. Dziennie na całym świecie wydaje się 36 mln egzemplarzy prasy bezpłatnej. Na części rynków (np. Włochy, Hiszpania, Skandynawia) udział prasy bezpłatnej przekracza 50% całego rynku prasy codziennej.

W ramach Lark.pl funkcjonują podmioty zajmujące się produkcją oraz dystrybucją treści multimedialnych, m.in. spółka Lark Europe S.A., która jest producentem elektroniki użytkowej w postaci tabletów, smartphone, nawigacji GPS, czytników e-booków, spółka Telestar - nadawca telewizji iTV i inne. Plany wejścia Lark.pl w tak znaczącym zakresie na rynek wydawnictw prasy drukowanej oraz cyfrowej są rozwijaniem strategii dywersyfikacji obszarów działalności i przychodów, wykorzystując efekty synergii z dotychczasową działalnością. Działanie takie zapewni jej także optymalizację uzyskiwanych marż oraz budowanie i wykorzystywanie nowej przestrzeni medialnej do komercyjnej działalności reklamowej, w tym w ramach cyfrowych produktów ekranowych. Lark.pl S.A. odnotowała po trzech kwartałach 2015 skonsolidowane przychody na poziomie 61 mln zł oraz EBITDA na poziomie 22,2 mln. zł.

Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 1) Ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U.05.184.1539).

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana

Powiązane