Profil:
LPP SALPP widzi w czerwcu poprawę sprzedaży i marży – wiceprezes (opis)
Grupa LPP, po słabszym początku drugiego kwartału z powodu zimnego maja, w czerwcu notuje poprawę sprzedaży i marży – poinformował wiceprezes Marcin Bójko.

"W ostatnich dniach widzimy bardzo dobre dynamiki LFL. W ostatnich dwóch tygodniach widzimy też znaczną poprawę marży, zdecydowanie lepszą niż w skali pierwszego kwartału, w ujęciu rdr” – powiedział Marcin Bójko na konferencji prasowej.
Jak wskazała spółka, początek drugiego kwartału był pod wpływem historycznie niskich temperatur, co zmniejszyło skłonności zakupowe kolekcji wiosenno-letniej.
W maju spółka notowała jednocyfrowe spadki sprzedaży LFL, w czerwcu nastąpiła znaczna poprawa.
"Widzimy dodatnie dwucyfrowe LFL, one są widoczne we wszystkich naszych markach, najwyższe są w Reserved. Można powiedzieć, że zadziałał efekt odroczonego popytu" - powiedziała Magdalena Kopaczewska, dyrektorka IR.
LPP rozpocznie okres wyprzedażowy w połowie czerwca, nieco później niż zazwyczaj.
Jak wskazał wiceprezes Bójko, w drugą połowę roku grupa wchodzi z nową kolekcją, zakontraktowaną przy mocniejszym złotym względem dolara.
W raporcie grupa podała, że jej sprzedaż w okresie od 1 maja 2025 do 10 czerwca 2025 w walutach stałych rdr wzrosła o 13 proc.
Grupa LPP obniżyła cel sprzedażowy na rok obrotowy 2025/26 r. Spodziewa się teraz ok. 23-24 mld zł sprzedaży, a w kwietniu grupa przewidywała, że jej przychody wyniosą ok. 25-26 mld zł.
Wiceprezes, pytany, czy nowe założenia nie są zbyt konserwatywne, odpowiedział, że na zmianę planów wpływ miał nie tylko zimny maj, ale i redukcja planu otwarć nowych salonów (1.100 salonów Sinsay wobec 1.500 otwarć planowanych wcześniej) i spółka spodziewałaby się przychodów w "środku przedziału plus".
Bójko poinformował, że kondycja konsumenta w Polsce wydaje się dobra. Jak wskazał, pewne spowolnienie sprzedaży widać było w I kwartale w Czechach, Słowacji i Estonii.
Przychody grupy w I kwartale, czyli w okresie od lutego do końca kwietnia 2025, wyniosły 4,954 mld zł (wzrost o 15 proc. rdr). Zysk operacyjny wyniósł 464 mln zł, a EBITDA 938 mln zł. Przed rokiem LPP miało 4,306 mld zł przychodów, 411 mln zł EBIT i 795 mln zł EBITDA. (PAP Biznes)
pel/ osz/