LUG w II kw. zwiększył zysk netto o 144 proc., na wyniki '23 może wpłynąć zła koniunktura

LUG zanotował w II kw. 2023 r. 2,07 mln zł zysku netto, czyli o 144 proc. więcej rdr i 65,61 mln zł przychodów ze sprzedaży, więcej o 9,8 proc. – poinformował producent rozwiązań oświetleniowych w komunikacie prasowym. Na całoroczny wynik może przełożyć się niekorzystna koniunktura w europejskim przemyśle.

"Druga połowa roku będzie pozostawać pod wpływem słabej koniunktury w przemyśle wytwórczym mającym swoje żródło w czynnikach popytowych. Niewątpliwie do makroekonomicznych pozytywów należy zaliczyć spadające zapasy oraz czasy dostaw, co przekłada się nie tylko na poprawę dostępności surowców, ale również ograniczenie zamrożonego w firmach kapitału i wyhamowanie wzrostu inflacji. Na uwagę zasługują również sygnały napływające z globalnych odczytów wskaźnika PMI, gdzie sentyment w sektorze usług, który był dotychczas głównym katalizatorem wzrostu odnotowuje pierwsze spowolnienia od miesięcy" – powiedział Jakub Wtorkowski, dyrektor finansów strategicznych i ryzyka oraz prokurent LUG.

Dodał, że ceny energii pozostają głównym katalizatorem biznesu LUG, choć ogólna kondycja przemysłu i budżetów miejskich również będzie wymagała bliskiego śledzenia w nadchodzących miesiącach.

Wstępnie szacowany zysk brutto LUG ze sprzedaży w drugim kwartale 2023 roku wyniósł 26,62 mln zł (wzrost rdr o 14,9 proc.), marże EBITDA i brutto ze sprzedaży sięgnęły odpowiednio: 9,4 proc. i 40,6 proc.

"W drugim kwartale kontynuowaliśmy działania, które już w I kwartale przełożyły się na poprawę rentowności. Wśród nich szczególny rezultat przyniosły zrealizowane oraz kontynuowane negocjacje zakupów komponentów, poprawa warunków sprzedaży opraw oświetleniowych czy optymalizacja struktury finansowania grupy kapitałowej LUG" – powiedział prezes spółki Ryszard Wtorkowski.

W całym I półroczu 2023 r. przychody LUG szacowane są na 127,76 mln zł (+ 9,5 proc. rdr), zysk netto na 2,99 mln zł (+ 76,8 proc. rdr), zysk brutto wyniósł 51,75 mln zł (+ 16,6 proc. rdr), a marża EBITDA na 8,7 proc. (-0,2 p.p. rdr). Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 40,5 proc. (+ 2,5 proc. rdr).

Ostateczne wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku LUG opublikuje 10 sierpnia.

Grupa LUG sprzedaje swoje produkty w Polsce oraz w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Od listopada 2007 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. (PAP Biznes)

gaw/ pr/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%