Profil:
Neptis SANeptis liczy, że po przejściu na rynek główny GPW łatwiej pozyska kapitał od inwestorów
Neptis, właściciel Yanosika, liczy, że po przejściu na rynek główny GPW łatwiej pozyska kapitał, szczególnie od inwestorów instytucjonalnych, którzy nie bardzo mogą operować na rynku NewConnect - powiedział PAP Biznes prezes Adam Tychmanowicz.
"Przejście z NewConnect na główny rynek GPW otwiera przed nami możliwości pozyskiwania kapitału inwestorów trochę z innej grupy, inwestorów instytucjonalnych, którzy nie bardzo mogą operować na rynku NewConnect. Liczymy, że będziemy mogli bardziej się otworzyć, a kapitał będzie łatwiejszy do pozyskania" - powiedział PAP Biznes prezes Adam Tychmanowicz.
"Jeśli chodzi o pozyskanie partnerów w celu finansowania to jeszcze nie mamy konkretnych decyzji. Natomiast jeżeli w ogóle będziemy rozważać tego typu scenariusz to chcemy mieć jednego czy dwóch dużych partnerów finansowych. Nie chcemy rozdrabniać się na kilka czy kilkanaście podmiotów, z którymi byśmy współpracowali. Wolimy skupić się na jednym czy dwóch partnerach" - dodał.
Prezes wskazał, że spółka ma zamiar rozwijać ofertę - w aplikacji Yanosik chce nie tylko utrzymać ilość użytkowników, ale też ją zwiększyć.
"Jesteśmy znani z Yanosika i rozpoznawalni właśnie przez ten brand. Natomiast prawda jest taka, że spółka dysponuje dosyć sporą ilością danych, między innymi danych trafikowych, zatem jesteśmy dosyć ciekawym partnerem dla podmiotów, które zarządzają ruchem dla miast, dla zarządców dróg czy dla podmiotów, które planują zmiany w infrastrukturze drogowej" - powiedział Adam Tychmanowicz.
"W obszarze danych na pewno będziemy dalej się rozwijali, mamy już pierwsze wdrożenia naszych rozwiązań w poszczególnych miastach, ten obszar będziemy na pewno monetyzowali" -dodał.
Prezes wskazał, że jeśli chodzi o źródła przychodów to spółka jest też interesującym partnerem reklamowym.
"Targetowalność grupy jaką mamy jest dosyć wysoka. Mamy 100 proc. kierowców, więc jesteśmy łakomym kąskiem dla partnerów, którzy chcą do tej grupy dotrzeć. To są elementy, które już monetyzujemy i będziemy na pewno tę monetyzację rozwijać. Tak jak wspomniałem - będziemy rozszerzać ofertę usług dla naszych kierowców, czyli mówimy tutaj o radiu, o platformie sprzedażowej pojazdów, winietach i kolejnych partnerach" - powiedział Adam Tychmanowicz.
Zdaniem prezesa największym wyzwaniem dla spółki jest konkurencja.
"Rynek nie znosi próżni i tak jak działamy na rynku od 15 lat, tak zawsze się pojawiała konkurencja. Konkurencja wchodziła w nasz obszar, wychodziła z niego, ale to też stymuluje rozwój. Nie wyobrażam sobie działania w próżni, nie wyobrażam sobie działania na rynku, gdzie nie ma konkurencji, gdzie jesteśmy jedyni. To tak po prostu nie funkcjonuje. Także tak naprawdę wyzwaniem na najbliższe lata jest to, żebyśmy jeszcze bardziej wzmocnili pozycję na rynku" - powiedział.
"Nie mamy jeszcze decyzji, że będziemy wypłacać dywidendę, natomiast nie ma co ukrywać - są przesłanki, że taka dywidenda powinna się pojawić" - dodał Tychmanowicz.
Neptis jest producentem, dostawcą i operatorem innowacyjnych rozwiązań z obszaru monitoringu pojazdów, nawigacji samochodowej, oraz twórcą i operatorem komunikatora dla kierowców Yanosik, jak również operatorem portalu ogłoszeniowego autoplac.pl czy serwisu warsztaty.yanosik.pl. Spółka prowadzi działalność w segmencie B2C (Business to Consumer) oraz B2B (Business to Business).
Neptis jest 411. spółką notowaną na Głównym Rynku oraz 9. debiutem na tym rynku w 2024 roku. (PAP Biznes)
alk/ ana/