Profil:
Orange Polska SAOrange Polska miało w I kw. 2025 r. 822 mln zł EBITDAal wobec 812,9 mln zł konsensusu

Orange Polska miało w pierwszym kwartale 2025 roku 822 mln zł EBITDA z kosztami leasingu (EBITDAaL) oraz 191 mln zł zysku netto - poinformowało Orange w raporcie kwartalnym. Analitycy spodziewali się wyniku EBITDAaL na poziomie 812,9 mln zł oraz zysku netto w wysokości 220,9 mln zł.
W pierwszym kwartale spółka wygenerowała 3.153 mln zł przychodów, czyli o 2,3 proc. więcej rdr. Konsensus PAP Biznes zakładał 3.158,9 mln zł.
Z kolei zysk operacyjny spółki wyniósł w tym okresie 312 mln zł, wobec 349 mln zł przed rokiem. Analitycy spodziewali się ok. 340,6 mln zł wyniku EBIT.
"Powróciła (w I kw. - PAP) solidna dynamika wzrostu przychodów, napędzanych wysokim wzrostem w kluczowych usługach telekomunikacyjnych, który wynika z konsekwentnego zwiększania liczby klientów i wskaźników ARPO. Przychody z tych wysokomarżowych usług, stanowiące kluczowy element w generowaniu zysków, przyczyniły się do wzrostu EBITDAaL o prawie 3 proc. Połączenie wysokiej rentowności przychodów z dyscypliną kosztową to nasz przepis na stabilny i trwały wzrost w okresie objętym nową strategią, co jest kluczowe dla tworzenia wartości dla akcjonariuszy" - powiedział cytowany w raporcie dyrektor finansowy Orange Polska, Jacek Kunicki.
"Cieszy nas solidny początek roku, w którym osiągnęliśmy dobrą dynamikę wzrostu liczby klientów i wskaźników ARPO we wszystkich kluczowych usługach telekomunikacyjnych – wśród których szczególnie wyróżniają się usługi komórkowe. Liczymy, że niedawno wprowadzona, bardziej atrakcyjna usługa telewizyjna, sprzedawana w pakiecie ze światłowodem wzmocni naszą ofertę komercyjną, zachęcając nowe gospodarstwa domowe do wybrania usług Orange. Na rynku biznesowym, jesteśmy zadowoleni z powrotu do wzrostu przychodów z usług IT i integracyjnych w I kw., pomimo utrzymującej się niepewności w otoczeniu rynkowym" - dodała prezes Orange Polska, Liudmila Climoc.
W ocenie prezes spółki, pierwszy kwartał przyniósł kolejny milowy krok w rozwoju Orange Polska m.in. dzięki pozyskaniu w aukcji na częstotliwości 5G licencji na dwa bloki w paśmie 700 MHz za, jak wskazała, najlepszą możliwą cenę.
"To pasmo zwiększy pokrycie siecią i otworzy możliwości świadczenia klientom nowych usług, umacniając naszą wiodącą pozycję pod względem jakości sieci. Bardzo mnie cieszy to, że jakość naszej sieci potwierdziły niezależne porównawcze testy prędkości, w których zarówno nasza sieć 5G jak i sieć światłowodowa ponownie zajęły pierwsze miejsce w pierwszym kwartale 2025 roku" - wyjaśniła Climoc.
"W kolejnych miesiącach skupimy się na utrzymaniu dobrej dynamiki komercyjnej poprzez zapewnienie najlepszych ofert i doświadczeń klientom, a także na realizacji działań transformacyjnych, które wygenerują wzrost i tworzenie wartości także po 2025 roku" - zapowiedziała.
Jak podano w raporcie, liczba indywidualnych klientów ofert konwergentnych zwiększyła się w I kw. o 16 tys., czyli 5 proc. rdr. Z kolei wskaźnik ARPO z usług konwergentnych wzrósł w ujęciu rocznym o 4,2 proc., osiągając 127 zł.
Wskazano, że było to wynikiem strategii nastawionej na wartość, dużego popytu na treści oraz ofert światłowodu o wyższych prędkościach. Dynamika wzrostu ARPO utrzymała się na solidnym poziomie względem 2024 roku, kiedy wyniosła 4,6 proc. rdr.
Całkowita liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrosła o 5 tys., czyli 2 proc. rdr. Liczba klientów światłowodu zwiększyła się o 38 tys., czyli 15 proc. w ujęciu rocznym. Wskazano również, że w I kw. 55 proc. klientów internetu stacjonarnego Orange korzysta ze światłowodu.
Ponadto w I kw. dalszym ciągu zmniejszała się baza klientów korzystających z miedzianych łączy szerokopasmowych – ich liczba spadła względem poprzedniego kwartału o 34 tys.
Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie stacjonarnego internetu wzrósł w ujęciu rocznym o 4,6 proc., do poziomu 68,5 zł, dzięki strategii nastawionej na wartość oraz dzięki rosnącemu udziałowi klientów usług światłowodowych (w porównaniu z innymi technologiami te usługi generują wyższy średni przychód na ofertę). Dynamika wzrostu ARPO zwiększyła się względem 2024 roku, kiedy wyniosła 3,4 proc. rdr.
Jak podano, liczba klientów komórkowych usług głosowych zwiększyła się o 77 tys., czyli 3 proc. rdr. Do czego, w ocenie spółki, przyczyniły się wszystkie oferty dla klientów indywidualnych oraz rynek biznesowy.
Wskaźnik ARPO z wyłącznie komórkowych usług głosowych wyniósł 29,8 zł, co oznacza wzrost o 1,3 proc. rdr (wobec wzrostu o 1,6 proc. rdr w 2024 r.).
Baza klientów usług przedpłaconych zmniejszyła się o 49 tys. Wskaźnik ARPO z usług przedpłaconych wyniósł 16,1 zł i w ujęciu rocznym wzrósł o 19,7 proc.
W stacjonarnych usługach głosowych sieci PSTN, utrata łączy netto utrzymała się na podobnym poziomie jak w poprzednich kwartałach i wyniosła 32 tys., co - w ocenie Orange - odzwierciedlało strukturalne zmiany na rynku.
---
Poniżej wyniki Orange Polska w pierwszym kwartale 2025 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników. Dane w mln zł.
1Q2025 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
Przychody | 3153,0 | 3158,9 | -0,2% | 2,3% | -7,9% |
EBITDAaL | 822,0 | 812,9 | 1,1% | 2,9% | 2,2% |
EBIT | 312,0 | 340,6 | -8,4% | -11% | -8,2% |
zysk netto j.d. j.d. | 191,0 | 220,9 | -13,5% | -16% | -5,0% |
marża EBITDA | 26,1% | 25,7% | 0,34 | 0,14 | 2,58 |
marża EBIT | 9,9% | 10,8% | -0,89 | -1,43 | -0,04 |
marża netto | 6,1% | 7,0% | -0,93 | -1,31 | 0,19 |
(PAP Biznes)
mcb/ asa/