Profil:
PKO BP SAPKO Leasing chce szybko odbudować zyskowność PCM
PKO Leasing, po przejęciu PCM, nie zamierza rezygnować z marki Masterlease, oferta spółki znajdzie się w grupie PKO BP w ciągu kilku miesięcy. PKO Leasing chce szybko odbudować zyskowność PCM - poinformował PAP Biznes, w kuluarach Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie, prezes PKO Leasing Paweł Pach.
W ramach pierwszej fazy wezwania na akcje Prime Car Management PKO Leasing kupił 94,4 proc. akcji spółki i przejął nad nią pełną kontrolę. PKO Leasing kupił w sumie ponad 11,2 mln akcji, płacąc za nie 267 mln zł.
"Wiele sobie obiecujemy po tej transakcji, to będzie świetne uzupełnienie naszej oferty i uzupełnienie tego obszaru naszego biznesu, który nie rozwijał się do tej pory tak szybko, jak byśmy sobie życzyli" – powiedział Pach.
"Uzupełnimy naszą ofertę w obszarze zarządzania flotą i wynajmu długoterminowego. Usługi PCM są komplementarne do obecnej oferty PKO Leasing" – dodał.
W skład przejętej grupy wchodzą: Futura Leasing, Masterlease i MasterRent24.
Wciąż trwa druga faza wezwania, w ramach której do 11 czerwca akcjonariusze PCM mogą zgłaszać chęć sprzedaży pozostałych akcji spółki.
"Chcemy doprowadzić do tego, by być właścicielami 100 proc. akcji tej spółki. Firma zostanie w Gdańsku, nie planujemy zwolnień w PCM, nie zamierzamy też rezygnować z marki Masterlease" - powiedział Pach.
"Ofertę PCM będziemy chcieli wprowadzić do PKO BP jak najszybciej, myślę, że to kwestia kilku najbliższych miesięcy. W najbliższych tygodniach chcemy ułożyć kwestię współpracy i określenia średnioterminowych celów" – dodał.
Poinformował, że planowane jest także przygotowanie nowej strategii dla całego PKO Leasingu, która może być gotowa do końca 2019 roku.
W 2018 roku zysk netto PCM spadł o 34,9 mln zł do 0,9 mln zł.
"Przejęta spółka generuje +zero plus+ wyniku. Wiemy co trzeba zrobić, żeby w relatywnie szybkim czasie pojawiły się tam konkretne zyski" – powiedział Pach.
Prezes poinformował, że po przejęciu PCM nadal jest kilka obszarów, w których PKO Leasing może rozwijać się szybciej.
"Myślę o leasingu przedmiotów związanych z rolnictwem, chcemy silniej zaistnieć w tym segmencie. Cały czas obserwujemy też car sharing – przyglądamy się temu zjawisku, po to by dowiedzieć się, który model biznesowy byłby optymalny dla naszej grupy, jeśli byłaby decyzja, by w nim zaistnieć" – powiedział Pach.
PKO Leasing należy do grupy PKO BP.(PAP Biznes)
seb/ ana/