Profil:
Pepco Group NVPrzychody Pepco w ujęciu LFL II kw. w 8 tygodniach poprzedzających 2 III wzrosły o 1,5 proc.
W II kw. bieżącego roku obrotowego, przychody Pepco Group w ujęciu like-for-like wzrosły o 1,5 proc. w 8 tygodniach poprzedzających 2 marca 2025 r. - poinformowało Pepco w komunikacie wydanym na 2025 Capital Markets Day. Grupa spodziewa się wzrostu rdr bazowej EBITDA (MSSF 16) dla marki Pepco na wysokim jednocyfrowym poziomie.
Jak podano, Pepco osiągnęło wzrost sprzedaży like-for-like lepszy niż w I kw. dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w wolumenie sprzedaży oraz poprawie dostępności asortymentu we wszystkich sklepach.
"Wyniki sprzedaży w ujęciu porównywalnym dla Poundland pozostają ujemne, będąc pod wpływem tych samych trendów, co w ubiegłym roku finansowym, przy słabszych wynikach sprzedaży we wszystkich
kategoriach produktów. Sprzedaż w Dealz w ujęciu porównywalnym nadal jest pozytywna, z mocnymi wynikami zarówno w kategorii spożywczej, jak i towarów ogólnego przeznaczenia" - napisano.
"Pozostajemy przekonani, że Grupa Pepco osiągnie zyskowny wzrost w ciągu roku, dzięki dalszym usprawnieniom operacyjnym i poprawie podstawowej oferty dla klientów, przy utrzymaniu silnej marży brutto" - dodano.
Grupa spodziewa się, że marka Pepco osiągnie wzrost bazowej EBITDA (MSSF 16) w ujęciu rok do roku na wysokim jednocyfrowym poziomie.
"Dla Poundland, złożona sytuacja handlowa wciąż wpływają na dochodowość, ze względu na trudniejsze warunki rynkowe oraz trendy wśród brytyjskich konsumentów, przy presji na marżę i rosnących
zewnętrznych kosztach operacyjnych. Ze względu na to, spodziewamy się obecnie, że bazowa EBITDA (MSSF 16) dla Poundland w roku obrotowym 2025 osiągnie przedział między 50 a 70 mln euro" - podało Pepco. (PAP Biznes)
doa/