Skorygowana EBITDA Inpostu w III kwartale '25 wyniosła 1,06 mld zł, powyżej oczekiwań
Skorygowana EBITDA grupy Inpost w trzecim kwartale 2025 roku wyniosła 1,06 mld zł wobec konsensusu na poziomie 985,6 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Jak podała spółka, poprawa marży w Polsce została zrównoważona przez tymczasowe skutki konsolidacji Yodel w Wielkiej Brytanii.
Rok do roku skorygowana EBITDA grupy Inpost wzrosła o 24 proc., osiągając marżę na poziomie 28 proc.
"Jestem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie. Znaczący wzrost wolumenu i przychodów powyżej rynku w każdym kraju, w którym jesteśmy obecni, odzwierciedla zaufanie milionów konsumentów oraz jest wynikiem ciężkiej pracy całego naszego zespołu. Dzięki strategicznym przejęciom, w szczególności w Wielkiej Brytanii, przychody osiągnęły rekordowy poziom, co umacnia naszą pozycję lidera na rynku" - powiedział prezes Inpostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie prasowym.
Grupa InPost dostarczyła w III kwartale 2025 roku 351,5 miliona przesyłek, co stanowi wzrost o 34 proc. r/r i - jak podała spółka = przewyższa tempo rozwoju rynku e-commerce we wszystkich regionach. Największy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+219 proc. r/r), następnie w Eurozone (+24 proc. r/r) i Polsce (+10 proc. r/r).
Przychody Grupy osiągnęły blisko 3,8 mld zł, co stanowi wzrost o 49 proc. r/r. Głównym motorem wzrostu były wyniki w Wielkiej Brytanii (+307 proc. r/r), a także w Eurozone (+36 proc. r/r) i Polsce (+13 proc. r/r). Konsensus PAP Biznes zakładał, że przychody Inpostu w trzecim kwartale sięgną 3,67 mld zł.
Sieć punktów Out-Of-Home osiągnęła liczbę blisko 90.000 lokalizacji, w tym niemal 57.000 urządzeń Paczkomat.
Nakłady inwestycyjne grupy Inpost wyniosły 356 mln zł i zostały przeznaczone głównie na długoterminowy rozwój sieci oraz infrastruktury.
Inpost spodziewa się w całym 2025 roku wzrostu skorygowanej EBITDA o kilkanaście procent. Wzrost wolumenu grupy w czwartym kwartale może być na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent.
"W IV kwartale 2025 roku spodziewany jest wzrost wolumenu Grupy rok do roku na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent. W Polsce przewiduje się wzrost wolumenu w okolicach wysokiego jednocyfrowego procentu, który w IV kwartale 2025 r. nadal będzie przewyższał tempo wzrostu branży e-commerce" - napisano w komunikacie.
Na rynku międzynarodowym, uwzględniając konsolidację Yodel, prognozowany jest około 70-procentowy wzrost wolumenu.
"Podtrzymujemy nasze oczekiwania na rok 2025 w zakresie wolumenu i przychodów Grupy. Przewidywany wzrost skorygowanej EBITDA w Polsce i Eurozone również pozostaje bez zmian w stosunku do wcześniejszych szacunków" - napisano.
W przypadku segmentu brytyjskiego Inpost zmniejszył prognozę skorygowanej EBITDA i w związku z tym na poziomie grupy, skorygowana EBITDA powinna wzrosnąć o kilkanaście procent w 2025 r.
Jak podał Inpost, założenia dotyczące rozwoju sieci, nakładów inwestycyjnych i przepływów pieniężnych pozostają bez zmian.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku Grupa Inpost wygenerowała dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF).
W Polsce FCF wyniosły 1,172 mld zł, z konwersją na skorygowaną EBITDA na poziomie 47 proc. Na rynkach międzynarodowych przepływy wyniosły -774,8 mln zł, co wynika z inwestycji w sieć logistyczną oraz projekty IT.
Wskaźnik dźwigni finansowej netto utrzymał się na stabilnym poziomie 2,1x na koniec III kwartału 2025 r., co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Liczba przesyłek w Polsce w trzecim kwartale wzrosła o 10 proc. r/r do 187,8 mln, osiągając wyniki lepsze od całego rynku e-commerce.
"Korzystna zmiana struktury sprzedaży w połączeniu z dyscypliną w zakresie kontroli kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych przyczyniła się do poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 49,2 proc. (wzrost o 240 punktów bazowych r/r)" - podał Inpost.
Wolumeny w Eurozone wzrosły o 24 proc. r/r do 83,5 mln, dzięki wzrostowi w segmencie B2C (+47 proc. r/r) i rosnącej popularności maszyn paczkowych (udział 46 proc. dostaw OOH).
Wolumeny z wyłączeniem dostaw realizowanych przez Sending wzrosły o 17 proc., co stanowi znaczne przyspieszenie w porównaniu z poprzednimi kwartałami. Skorygowana EBITDA w krajach strefy euro wzrosła o 34 proc. r/r do 144,3 mln zł, przy marży na poziomie 14,5 proc.
Wolumeny przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrosły ponad trzykrotnie, a przychody zwiększyły się czterokrotnie, co jest wynikiem integracji firm Menzies i Yodel oraz rozwoju sieci automatów paczkowych, których liczba na Wyspach Brytyjskich wynosi ponad 12.000. (PAP Biznes)
pr/