Skorygowana EBITDA Inpostu w III kwartale '25 wyniosła 1,06 mld zł, powyżej oczekiwań

Skorygowana EBITDA grupy Inpost w trzecim kwartale 2025 roku wyniosła 1,06 mld zł wobec konsensusu na poziomie 985,6 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Jak podała spółka, poprawa marży w Polsce została zrównoważona przez tymczasowe skutki konsolidacji Yodel w Wielkiej Brytanii.

pap_20250127_337.jpg

Rok do roku skorygowana EBITDA grupy Inpost wzrosła o 24 proc., osiągając marżę na poziomie 28 proc.

"Jestem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie. Znaczący wzrost wolumenu i przychodów powyżej rynku w każdym kraju, w którym jesteśmy obecni, odzwierciedla zaufanie milionów konsumentów oraz jest wynikiem ciężkiej pracy całego naszego zespołu. Dzięki strategicznym przejęciom, w szczególności w Wielkiej Brytanii, przychody osiągnęły rekordowy poziom, co umacnia naszą pozycję lidera na rynku" - powiedział prezes Inpostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie prasowym.

Grupa InPost dostarczyła w III kwartale 2025 roku 351,5 miliona przesyłek, co stanowi wzrost o 34 proc. r/r i - jak podała spółka = przewyższa tempo rozwoju rynku e-commerce we wszystkich regionach. Największy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+219 proc. r/r), następnie w Eurozone (+24 proc. r/r) i Polsce (+10 proc. r/r).

Przychody Grupy osiągnęły blisko 3,8 mld zł, co stanowi wzrost o 49 proc. r/r. Głównym motorem wzrostu były wyniki w Wielkiej Brytanii (+307 proc. r/r), a także w Eurozone (+36 proc. r/r) i Polsce (+13 proc. r/r). Konsensus PAP Biznes zakładał, że przychody Inpostu w trzecim kwartale sięgną 3,67 mld zł.

Sieć punktów Out-Of-Home osiągnęła liczbę blisko 90.000 lokalizacji, w tym niemal 57.000 urządzeń Paczkomat.

Nakłady inwestycyjne grupy Inpost wyniosły 356 mln zł i zostały przeznaczone głównie na długoterminowy rozwój sieci oraz infrastruktury.

Inpost spodziewa się w całym 2025 roku wzrostu skorygowanej EBITDA o kilkanaście procent. Wzrost wolumenu grupy w czwartym kwartale może być na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent.

"W IV kwartale 2025 roku spodziewany jest wzrost wolumenu Grupy rok do roku na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent. W Polsce przewiduje się wzrost wolumenu w okolicach wysokiego jednocyfrowego procentu, który w IV kwartale 2025 r. nadal będzie przewyższał tempo wzrostu branży e-commerce" - napisano w komunikacie.

Na rynku międzynarodowym, uwzględniając konsolidację Yodel, prognozowany jest około 70-procentowy wzrost wolumenu.

"Podtrzymujemy nasze oczekiwania na rok 2025 w zakresie wolumenu i przychodów Grupy. Przewidywany wzrost skorygowanej EBITDA w Polsce i Eurozone również pozostaje bez zmian w stosunku do wcześniejszych szacunków" - napisano.

W przypadku segmentu brytyjskiego Inpost zmniejszył prognozę skorygowanej EBITDA i w związku z tym na poziomie grupy, skorygowana EBITDA powinna wzrosnąć o kilkanaście procent w 2025 r.

Jak podał Inpost, założenia dotyczące rozwoju sieci, nakładów inwestycyjnych i przepływów pieniężnych pozostają bez zmian.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku Grupa Inpost wygenerowała dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF).

W Polsce FCF wyniosły 1,172 mld zł, z konwersją na skorygowaną EBITDA na poziomie 47 proc. Na rynkach międzynarodowych przepływy wyniosły -774,8 mln zł, co wynika z inwestycji w sieć logistyczną oraz projekty IT.

Wskaźnik dźwigni finansowej netto utrzymał się na stabilnym poziomie 2,1x na koniec III kwartału 2025 r., co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Liczba przesyłek w Polsce w trzecim kwartale wzrosła o 10 proc. r/r do 187,8 mln, osiągając wyniki lepsze od całego rynku e-commerce.

"Korzystna zmiana struktury sprzedaży w połączeniu z dyscypliną w zakresie kontroli kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych przyczyniła się do poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 49,2 proc. (wzrost o 240 punktów bazowych r/r)" - podał Inpost.

Wolumeny w Eurozone wzrosły o 24 proc. r/r do 83,5 mln, dzięki wzrostowi w segmencie B2C (+47 proc. r/r) i rosnącej popularności maszyn paczkowych (udział 46 proc. dostaw OOH).

Wolumeny z wyłączeniem dostaw realizowanych przez Sending wzrosły o 17 proc., co stanowi znaczne przyspieszenie w porównaniu z poprzednimi kwartałami. Skorygowana EBITDA w krajach strefy euro wzrosła o 34 proc. r/r do 144,3 mln zł, przy marży na poziomie 14,5 proc.

Wolumeny przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrosły ponad trzykrotnie, a przychody zwiększyły się czterokrotnie, co jest wynikiem integracji firm Menzies i Yodel oraz rozwoju sieci automatów paczkowych, których liczba na Wyspach Brytyjskich wynosi ponad 12.000. (PAP Biznes)

pr/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5556 -0,33%
1 EUR 4,2483 -0,19%
1 GBP 4,8227 -0,27%
100 JPY 2,3987 -0,27%
1 USD 3,6818 -0,41%