Profil:
Sonel SASonel ma strategię do 2027 roku, chce być spółką dywidendową
Rada nadzorcza Sonela zatwierdziła strategię na lata 2025-2027 zakładającą, że będzie spółką dywidendową - poinformowała spółka w komunikacie. Sonel będzie dążyć do bycia wiodącym dostawcą innowacyjnych rozwiązań pomiarowych, wspierając klientów w cyfrowej transformacji i rozwijając technologię chmurową i mobilną.
Sonel chce też wykorzystywać szanse rozwoju związane z globalną transformacją energetyczną, a własny dział rozwoju ma systematycznie poszerzać ofertę o nowe produkty i rozwiązania cyfrowe.
Strategia Sonela zakłada, że spółka będzie wypłacać dywidendę.
Jako główny cel strategiczny wskazano wzrost zysku netto w jednostce dominującej na poziomie nie niższym niż 10 proc. rocznie. Pozostałe cele finansowe strategii to uzyskanie wskaźnika ROE na poziomie 17 proc. w kolejnych latach, wzrost sprzedaży w segmencie miernikowym do 200 mln zł w 2027 roku, a także wzrost sprzedaży do 100 mln zł w segmencie licznikowym (Foxytech).
W celu realizacji strategii spółka będzie m.in. rozwijać sprzedaż w energetyce zawodowej, rozwijać ofertę produktową, zwiększać sprzedaż na rynkach zagranicznych i utrzymywać pozycję w Polsce.
Sonel zapowiada też rozwój serwisu, zwiększanie efektywności wdrożeń, większą dostępność produktów i rozwój bazy produkcyjnej, racjonalizację kosztów i przychodów, ograniczanie strat w procesach wewnętrznych, obniżanie kosztów materiałów i kosztów wytworzenia, optymalizację kosztów pracy, automatyzację procesów wewnętrznych - robotyzację, cyberbezpieczeństwo i utrzymanie infrastruktury IT, cyfryzację oferty i rozwój systemu Measure Effect, a także rozwój spółek z grupy kapitałowej. (PAP Biznes)
pr/ asa/