Profil:
Sfinks Polska SASprzedaż gastronomiczna Sfinksa wyniosła w IV kw. 52,5 mln zł, o 7,6 proc. więcej rdr (opis)
Sprzedaż gastronomiczna Sfinksa w czwartym kwartale, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, wyniosła ogółem 52,5 mln zł, co oznacza wzrost o 7,6 proc. rdr - podała spółka w szacunkowych wynikach.
W rachunku narastającym od stycznia do grudnia sprzedaż gastronomiczna w 2024 r. wyniosła 206,8 mln zł i wzrosła o 8,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wartość sprzedaży gastronomicznej netto zrealizowanej przez lokale porównywalne, czyli działające zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak i na koniec miesięcy z analogicznego okresu roku ubiegłego (L4L), działające pod markami należącymi do grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za czwarty kwartał 2024 r. wyniosła 48,7 mln zł w stosunku do sprzedaży na poziomie 46 mln zł za czwarty kwartał 2023 r. - 5,9 proc. wzrostu.
Natomiast narastająco, od stycznia do grudnia 2024 r., sprzedaż gastronomiczna realizowana przez lokale porównywalne wyniosła 192,1 mln zł i wzrosła o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Na koniec roku 2024 w sieci Sfinksa (nie uwzględniając Piwiarni) pracowało 78 restauracji działających wobec 76 na koniec 2023 r.
"W 2024 r. przychody naszych restauracji rosły znacznie powyżej inflacji, co jest jednym z założeń strategii Sfinksa na lata 2024-2029. Trend wzrostowy jest więc wyraźny. Lata 2022 i 2023 to był czas skokowego zwiększania przychodów sieci po okresie pandemii na skutek odbudowy sieci i powrotów restauracji do atrakcyjnych lokalizacji. Dane sprzedażowe za 2024 r. to coraz wyższa baza przychodowa i powtarzalny rosnący trend" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
"Będziemy pracować na to, by także w tym i kolejnych latach przychody w sieci sukcesywnie rosły. Będzie to efektem m.in. dalszego zwiększania liczby restauracji oraz działań wspierających sprzedaż, m.in. w ramach naszego programu lojalnościowego Aperitif" - dodał.
Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Nie jest też tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska, na które składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe.
Grupa Sfinks Polska zarządza 106 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 71 restauracji Sphinx (segment casual dining), siecią 28 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), oraz 1 restaurację Chłopskie Jadło (segment casual dining), 1 Lepione&Pieczone, 4 lokalami The Burgers oraz 1 lokalem Sphinx Cocktail Bar. (PAP Biznes)
mcb/ pel/ osz/