Średnia cena koszyka zakupowego pozostała w marcu na poziomie z lutego - ASM SFA
Średnia cena koszyka zakupowego pozostała w marcu na poziomie z lutego - podała agencja badawcza ASM SFA.
ASM SFA podaje, że w marcu średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 314,83 zł.
Spadek cen odnotowano w ośmiu sieciach, a w pięciu ceny badanych produktów były wyższe niż w lutym.
Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Dino (4,77 proc.), natomiast największy wzrost w sklepach Biedronka (4,87 proc.).
"Po miesiącach dynamicznych zmian cen, marzec 2025 przyniósł długo wyczekiwaną stabilizację na rynku detalicznym. Utrzymanie średniej wartości koszyka zakupowego poniżej 315 zł jest wyraźnym sygnałem, że sieci handlowe intensyfikują walkę o klienta – nie tylko poprzez szeroko zakrojone akcje promocyjne, ale również poprzez bardziej agresywną politykę cenową" - napisano w komentarzu.
Autorzy raportu podają, że w obecnych warunkach makroekonomicznych przestrzeń do wzrostu wydatków konsumpcyjnych pozostaje ograniczona.
"Wobec utrzymującej się inflacji i ograniczonej dynamiki realnych dochodów, konsumenci są coraz bardziej selektywni i racjonalni w podejmowaniu decyzji zakupowych. To sieci handlowe muszą dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań i możliwości finansowych Polaków, kładąc nacisk na konkurencyjność cenową i atrakcyjność promocji" - napisano.
Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w marcu 2025 r. wyniosła 157,18 zł i jest ona o 8,02 zł niższa niż w lutym. (PAP Biznes)
map/ asa/