Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w II o 0,86 proc. mdm i wyniosła 314,88 zł - ASM SFA
Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w lutym o 0,86 proc. rdr i wyniosła 314,88 zł - podała agencja badawcza ASM SFA.
Wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach, a w pozostałych sześciu ceny badanych produktów były niższe niż w styczniu.
Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Netto (9,47 proc.), natomiast największy spadek w sklepach E.Leclerc (4,84 proc.).
Dodatkowo w dziesięciu sieciach średnie ceny koszyków wyniosły powyżej 300 zł.
"Analiza cen pokazuje, że dynamika zmian jest zróżnicowana – podczas gdy ceny niektórych produktów, jak masło czy chemia gospodarcza, spadły o blisko 6 proc., inne, np. olej roślinny, wzrosły o ponad 10 proc. w skali miesiąca. Tego rodzaju wahania mogą skłaniać konsumentów do większej elastyczności w wyborze miejsc i sposobów robienia zakupów" - napisano w komentarzu. (PAP Biznes)
map/ pr/