Profil:
Studenac Group SAStudenac Group odwołuje ofertę publiczną (opis)
Studenac Group, sieć sklepów spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej, i jej główny akcjonariusz sprzedający podjęli decyzję, by nie kontynuować pierwszej publicznej oferty akcji spółki z powodu niekorzystnych warunków rynkowych - podał Studenac w komunikacie.
„Podczas naszych licznych spotkań i rozmów z polskimi, chorwackimi i międzynarodowymi inwestorami, widzieliśmy rzeczywiste zainteresowanie modelem biznesowym Studenac oraz uznanie dla naszego dynamicznego rozwoju oraz planów dalszej ekspansji. Jednak z powodu trudnych warunków na rynkach kapitałowych, wspólnie z naszym większościowym akcjonariuszem podjęliśmy decyzję, by nie kontynuować oferty akcji spółki" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Michał Seńczuk.
"Wierzymy w naszą strategię, pozostając w pełni zaangażowanymi w kontynuowanie obranej ścieżki rozwoju. Chcemy utwierdzić naszych pracowników, inwestorów i wszystkich interesariuszy, że potrafimy budować wartość firmy" - dodał.
Jak poinformował prezes, spółka zamierza kontynuować organiczny rozwój sieci Studenac poprzez otwieranie nowych sklepów, a także realizować strategię konsolidacji rynku poprzez akwizycje innych graczy w Chorwacji i Słowenii.
"Możliwe, że w przyszłości, gdy warunki rynkowe będą bardziej sprzyjające, wrócimy do planów przeprowadzenia oferty publicznej oraz notowania akcji Studenac na giełdzie" - powiedział prezes.
Oferta Studenac Group miała obejmować emisję nie więcej niż 24.066.667 nowych akcji oraz sprzedaż nie więcej niż 31.103.927 istniejących akcji, tj. łącznie nie więcej niż 55.170.594 akcji, stanowiących do 35,0 proc. kapitału zakładowego po przeprowadzeniu oferty (przy założeniu wyemitowania maksymalnej liczby nowych akcji).
Na potrzeby procesu budowania księgi popytu przedział cenowy akcji oferowanych inwestorom instytucjonalnym ustalony był na poziomie od 13,60 do 14,40 zł oraz od 3,14 do 3,32 euro za akcję.
Z emisji nowych akcji w związku z ofertą, spółka zamierzała pozyskać wpływy brutto w wysokości około 80 mln euro, które miały zostać przeznaczone na finansowanie dalszego dynamicznego rozwoju działalności, w tym na przejęcia oraz organiczny rozwój sieci sklepów, a także na zmniejszenie dźwigni finansowej mierzonej wskaźnikiem skorygowany dług netto/EBITDA.
Budowa księgi popytu skończyła się 27 listopada. W środę zakończyły się też zapisy inwestorów indywidualnych. Debiut na GPW w Warszawie oraz giełdzie w Zagrzebiu planowany był na 10 grudnia.
Akcjonariuszami sprzedającymi byli: Polish Enterprise Fund VIII (PEF VIII), fundusz zarządzany przez Enterprise Investors (ma obecnie 90,08 proc. akcji), a także Beragua Capital Advisory, Heunadel Retail Invest, Elisario Limited oraz Vladimir Bosiljevac, którzy posiadają łącznie 9,16 proc. akcji spółki.
W związku z odwołaniem oferty, dokonane płatności za oferowane akcje zostaną zwrócone inwestorom najpóźniej w ciągu siedmiu dni od odwołania oferty.
Na koniec września 2024 roku Studenac posiadał 1.404 sklepy, w tym 1.372 placówki w Chorwacji, co czyni go największą siecią sklepów w kraju, oraz 32 sklepy w Słowenii, po wejściu na ten rynek w 2024 roku poprzez przejęcie sieci Kea. (PAP Biznes)
pel/ asa/