Profil:
Ten Square Games SATen Square Games chce w 2026 roku rozpocząć strategicznie celowane akwizycje
Ten Square Games w 2026 roku planuje rozpocząć strategicznie celowane akwizycje w celu zwiększenia portfolio, dodawanie nowych gier poprzez działania organiczne i przejęcia oraz powielenie sukcesu flagowych tytułów w nowych projektach - poinformował podczas konferencji prezes producenta gier mobile, Andrzej Ilczuk.
"Co się tyczy roku 2026, patrząc w przyszłość to na pewno będą strategicznie celowane akwizycje. Będziemy gotowi, aby wprowadzić kolejną firmę do naszej grupy" - powiedział Ilczuk.
Prezes zapowiedział również dalsze skalowanie gier. Ponadto z prezentacji wynika, że spółka chce dodawać nowe gry poprzez działania organiczne i przejęcia oraz powielić sukces Fishing i Hunting Clash w nowych projektach.
Z kolei dyrektor finansowa spółki Magdalena Jurewicz poinformowała, że w kwietniu 2025 roku spółka przedstawi walnemu zgromadzeniu nową propozycję programu motywacyjnego na lata 2025-2029.
"To jak obecnie myślimy o tym programie i to jakbyśmy chcieli go ustrukturyzować, to razem z radą nadzorczą rozmawiamy o perspektywie pięcioletniej z celami trzyletnimi. Czyli najprawdopodobniej skumulowana EBITDA oraz komponent rynkowy, czyli komponent zależny od notowań akcji TSG vs. rynek w rozumieniu indeksu WIG" - powiedziała.
Beneficjentami programu będą kluczowa kadra oraz zarząd.
W samym 2025 roku celami dewelopera gier są m.in. stabilizacja wyników flagowych tytułów - "Fishing Clash" oraz "Hunting Clash".
"Rok 2023 to efektywność, 2024 to zrozumienie, natomiast rok 2025 w 'Fishing' i 'Hunting Clashu' to jest praca nad poprawieniem monetyzacji. W 'Wings of Heroes' to jest skalowanie produktu" - powiedział Ilczuk.
Jak wskazano w prezentacji w przypadku HC ("Hunting Clash") i FC ("Fishing Clash") strategia zakłada również personalizację doświadczeń gracza i ofert w celu większej retencji wydatków; nowe strategie segmentacyjne w celu osiągnięcia lepszej monetyzacji; optymalizację zarządzania treściami oraz osiągnięcie 25 proc. udziału TSG Store w płatnościach z FC.
"Od drugiego kwartału ruszamy w HC i FC z dużą ilością zmian w samej monetyzacji naszych tytułów" - powiedział Ilczuk.
Dodał, że w kontekście zwiększenia zaangażowania graczy w tytułu, spółka odnotowała bardzo dobrą reakcję na dodaną w marcu nową lokalizację w FC.
"Zwiększyliśmy zaangażowanie i teraz ruszymy z całą siłą na front motywacyjny" - wyjaśnił Ilczuk.
Z kolei do WoH ("Wings of Heroes") mają zostać zaimplementowane nowe tryby gry, które powinny zwiększyć zaangażowanie graczy. WoH ma zyskać również nową warstwę społecznościową. TSG zapowiedziało także pogłębienie mechanizmów monetyzacji w tytule oraz wzbogacenie zwartości gry.
W prezentacji wskazano, że w 2025 roku ma zostać podjęta decyzja dotycząca przyszłości prototypów TH ("Trophy Hunter") i RCS ("Real Combat Simulator").
Aktualnie TH jest prototypem, który będzie oparty o model free-to-play, a RCS na modelu subskrypcyjnym. TH obecnie znajduje się w etapie rozbudowy o nowe lokalizacje, funkcje i scenariusze monetyzacyjne. Z kolei w przypadku RCS trwa sześciomiesięczny cykl testowy poprzedzający decyzję o skalowaniu projektu.
W ocenie prezesa TSG rynek gier mobilnych znajduje się aktualnie w fazie przejściowej i panuje na nim duża niepewność.
"Z dnia na dzień trafiają różne sygnały, raz (rynek -PAP) idzie do góry, raz idzie do dołu. To też wprowadza dużą nerwowość u naszych graczy, zwłaszcza w Ameryce Północnej, co widać po płatnościach. Jeżeli chodzi o Europę i inne kierunki, to nie mamy problemów z płatnościami" - powiedział Ilczuk.
"Dlatego też te osoby, które zaczęły u nas pracę w styczniu, to są osoby z Ameryki Północnej, które bardzo dobrze rozumieją ten rynek i jeżeli powinniśmy coś zrobić, żeby zaadresować te problemy i wzmocnić nasz zespół, to wszystko to zrobiliśmy" - dodał. (PAP Biznes)
mcb/ ana/