Udział dyskontów niespożywczych w sprzedaży detalicznej w Polsce przekroczy 2 proc. do 2030 - PMR

Udział dyskontów niespożywczych w sprzedaży detalicznej w Polsce przekroczy 2 proc. do 2030 roku - ocenia firma PMR.


"Chociaż w 2024 roku dynamika wzrostu rynku lekko wyhamowała, nasze prognozy pozostają optymistyczne. Szacujemy, że do 2030 roku udział dyskontów niespożywczych w sprzedaży detalicznej w Polsce przekroczy 2 proc. Wzrostowi sprzyjać będą m.in. dalsza ekspansja marek, rozwój nowych formatów sklepów oraz rosnące zainteresowanie konsumentów ofertą non-food" - napisano.

PMR pisze, że polski rynek dyskontów niespożywczych rozwija się w imponującym tempie.

"Jak pokazują nasze analizy, pod koniec 2024 roku w Polsce działało blisko 3 000 takich sklepów, a wartość rynku przekroczyła 13 miliardów złotych. To prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2018 rokiem. A marki takie jak Pepco, Kik, Action i Dealz stały się stałym elementem codziennych zakupów wielu Polaków" - pisze PMR.

Z badań PMR wynika, że jednym z kluczowych czynników sukcesu dyskontów niespożywczych jest ich umiejętność dopasowania się do lokalnych rynków i potrzeb konsumentów.

"Sklepy te dynamicznie rozwijały się w mniejszych miastach i miejscowościach poniżej 10 tysięcy mieszkańców, wypełniając lukę na handlowej mapie Polski. Dzięki kompaktowym formatom i lokalizacjom w popularnych parkach handlowych, stały się łatwo dostępne dla szerokiego grona klientów" - napisano.

"Niezaprzeczalnym atutem dyskontów niespożywczych jest również atrakcyjność cenowa. Oferują one szeroki asortyment produktów – od odzieży, przez artykuły dekoracyjne, po tekstylia domowe i drobną elektronikę – często inspirowanych najnowszymi trendami, ale dostępnych w przystępnych cenach" - dodano.

PMR pisze, że nie bez znaczenia pozostaje również wpływ mediów społecznościowych.

"Profile na Instagramie czy TikToku, pokazujące najciekawsze okazje z Pepco czy Action, skutecznie napędzają sprzedaż i kreują modę na zakupy w tego typu sklepach" - napisano.

Z badań PMR wynika, że niekwestionowanym liderem rynku jest Pepco, które zna 90 proc. konsumentów. Tuż za nim plasuje się Kik, osiągając 70 proc. rozpoznawalności. Dynamicznie rozwijają się również Action i Dealz, które w krótkim czasie zdobyły znaczną popularność, szczególnie w najmłodszych grupach wiekowych.

Najczęściej kupowane produkty w dyskontach niespożywczych to przede wszystkim odzież – zwłaszcza damska – a także artykuły dekoracyjne i podstawowe produkty spożywcze, które uzupełniają ofertę niektórych sieci. (PAP Biznes)

map/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,3965 -0,25%
1 EUR 4,1394 -0,01%
1 GBP 5,0031 0,27%
100 JPY 2,6333 -0,26%
1 USD 3,9460 0,10%