Profil:
Pepco Group NVUdział dyskontów niespożywczych w sprzedaży detalicznej w Polsce przekroczy 2 proc. do 2030 - PMR
Udział dyskontów niespożywczych w sprzedaży detalicznej w Polsce przekroczy 2 proc. do 2030 roku - ocenia firma PMR.
"Chociaż w 2024 roku dynamika wzrostu rynku lekko wyhamowała, nasze prognozy pozostają optymistyczne. Szacujemy, że do 2030 roku udział dyskontów niespożywczych w sprzedaży detalicznej w Polsce przekroczy 2 proc. Wzrostowi sprzyjać będą m.in. dalsza ekspansja marek, rozwój nowych formatów sklepów oraz rosnące zainteresowanie konsumentów ofertą non-food" - napisano.
PMR pisze, że polski rynek dyskontów niespożywczych rozwija się w imponującym tempie.
"Jak pokazują nasze analizy, pod koniec 2024 roku w Polsce działało blisko 3 000 takich sklepów, a wartość rynku przekroczyła 13 miliardów złotych. To prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2018 rokiem. A marki takie jak Pepco, Kik, Action i Dealz stały się stałym elementem codziennych zakupów wielu Polaków" - pisze PMR.
Z badań PMR wynika, że jednym z kluczowych czynników sukcesu dyskontów niespożywczych jest ich umiejętność dopasowania się do lokalnych rynków i potrzeb konsumentów.
"Sklepy te dynamicznie rozwijały się w mniejszych miastach i miejscowościach poniżej 10 tysięcy mieszkańców, wypełniając lukę na handlowej mapie Polski. Dzięki kompaktowym formatom i lokalizacjom w popularnych parkach handlowych, stały się łatwo dostępne dla szerokiego grona klientów" - napisano.
"Niezaprzeczalnym atutem dyskontów niespożywczych jest również atrakcyjność cenowa. Oferują one szeroki asortyment produktów – od odzieży, przez artykuły dekoracyjne, po tekstylia domowe i drobną elektronikę – często inspirowanych najnowszymi trendami, ale dostępnych w przystępnych cenach" - dodano.
PMR pisze, że nie bez znaczenia pozostaje również wpływ mediów społecznościowych.
"Profile na Instagramie czy TikToku, pokazujące najciekawsze okazje z Pepco czy Action, skutecznie napędzają sprzedaż i kreują modę na zakupy w tego typu sklepach" - napisano.
Z badań PMR wynika, że niekwestionowanym liderem rynku jest Pepco, które zna 90 proc. konsumentów. Tuż za nim plasuje się Kik, osiągając 70 proc. rozpoznawalności. Dynamicznie rozwijają się również Action i Dealz, które w krótkim czasie zdobyły znaczną popularność, szczególnie w najmłodszych grupach wiekowych.
Najczęściej kupowane produkty w dyskontach niespożywczych to przede wszystkim odzież – zwłaszcza damska – a także artykuły dekoracyjne i podstawowe produkty spożywcze, które uzupełniają ofertę niektórych sieci. (PAP Biznes)
map/ ana/