W Polsce segment piw bezalkoholowych osiągnął wartość 1,72 mld zł w 2024 r. - raport

W Polsce segment piw bezalkoholowych osiągnął wartość 1,72 mld zł w 2024 r., co oznacza 7,5 proc. udział w całym rynku piwowarskim - wynika z raportu "Zerówki zmieniają rynek piwa", przygotowanego przez Browary Polskie. Podano, że perspektywy dla polskiego rynku piwa bezalkoholowego są bardzo obiecujące.


"Pod względem wartości, segment piw bezalkoholowych osiągnął 1,72 mld zł w 2024 roku, co oznacza ponad dwunastokrotny wzrost na przestrzeni dekady i 7,5 proc. udział w całym rynku piwowarskim. "Zerówki" są warte więcej niż wiele popularnych kategorii FMCG" - napisano w raporcie.

"Perspektywy dla polskiego rynku piwa bezalkoholowego są bardzo obiecujące. "Zerówki" od 2018 roku zwiększyły wolumen o niemal 250 proc. przy jednoczesnym spadku sprzedaży piw alkoholowych. Piwa 0,0 proc. stały się symbolem zmieniających się nawyków konsumenckich, a wzrost świadomości zdrowotnej oraz coraz większa różnorodność smaków piw "zero" sprawiają, że konsumenci chętnie po nie sięgają w różnych sytuacjach, zastępując "zerówkami" napoje alkoholowe" - dodano.

W raporcie poinformowano, że w Polsce przez ostatnią dekadę rynek piw 0,0 proc. urósł dziesięciokrotnie wolumenowo, osiągając blisko 6,5 proc. w całym rynku piwnym.

Według raportu, biorąc pod uwagę obserwowany od kilku lat systematyczny spadek sprzedaży piw alkoholowych, można założyć, że 1,94 mln hektolitrów "zerówek" kupionych przez polskich konsumentów w 2024 roku to o 1,94 mln hektolitrów mniej wypitego piwa z alkoholem.

To przekłada się na 9,7 mln litrów czystego alkoholu mniej, którego w 2024 roku nie wypili polscy konsumenci dzięki spożyciu "zerówek" - podają autorzy.

"Ten trend jest widoczny na rynku od kilku lat. Maleje konsumpcja klasycznego alkoholowego lagera oraz piw mocnych, a rośnie spożycie 'zerówek'. Dlatego też średnia zawartość alkoholu w piwie zmniejsza się systematycznie z roku na rok" - napisano.

"Obserwowany przez NielsenIQ przez ostatnie lata dynamiczny wzrost sprzedaży piw 0,0 proc. wpisuje się w znacznie szerszy makrotrend poszukiwania przez konsumentów zdrowszych, alternatywnych wyborów w trakcie ich codziennych zakupów. Ograniczenie lub też całkowita rezygnacja ze spożycia alkoholu jest, w naszej opinii, jedną z głównych przyczyn zastępowania przez konsumentów piw z alkoholem przez produkty 0,0 proc." - powiedział cytowany w raporcie Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny NielsenIQ.

Największe udziały w europejskim rynku piw bezalkoholowych mają Niemcy (33,9 proc.), Hiszpania (24,9 proc.) oraz Polska (9,3 proc.).

(PAP Biznes)

alk/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5184 -0,05%
1 EUR 4,2378 -0,18%
1 GBP 5,0238 -0,36%
100 JPY 2,5937 0,42%
1 USD 3,7804 0,08%