Wittchen otworzył dwa pierwsze sklepy stacjonarne w Austrii

Grupa Wittchen otworzyła dwa salony stacjonarne w Austrii - poinformował sprzedawca galanterii skórzanej, obuwia i odzieży w komunikacie prasowym. Niedawno w Oberhausen ruszył pierwszy salon stacjonarny Wittchen w Niemczech. Grupa planuje niebawem kolejne otwarcia salonów, tym razem w Rumunii.


Na lokalizację pierwszego salonu Wittchen w Austrii wybrano największą galerię handlową w tym kraju – Westfield Shopping City Süd, położoną w Vösendorf koło Wiednia. Drugi z salonów uruchomiono w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Wiednia – Westfield Donau Zentrum, gdzie działa ponad 250 sklepów zarówno międzynarodowych marek, jak i lokalne butiki.

Oba centra handlowe są licznie odwiedzane nie tylko przez austriackich klientów, ale również przez turystów, m.in. ze Słowacji, Czech i Węgier. Szacuje się, że Westfield Shopping City Süd odwiedza około 25 milionów osób rocznie, zaś Westfield Donau Zentrum około 19 milionów klientów rocznie.

Sklep w Westfield Shopping City Süd ma powierzchnię 85 m2, zaś salon w centrum Wiednia 130 m2.

"Otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych z logo Wittchen w Austrii znakomicie wpisuje się w naszą strategię ekspansji w krajach niemieckojęzycznych i jest ważnym elementem naszej obecności zagranicznej. Po uruchomieniu sklepu internetowego na rynku austriackim naturalnym krokiem było otwarcie salonów stacjonarnych. Nowe sklepy będą ważnym dopełnieniem sprzedaży internetowej" - powiedział Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.

Otwarcie salonów stacjonarnych w Austrii jest efektem realizacji 3-etapowej strategii Wittchena wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki.

Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom).

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Austrii (2 sklepy), Niemczech, Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych). (PAP Biznes)

pel/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5629 -0,33%
1 EUR 4,2760 0,02%
1 GBP 5,0070 -0,17%
100 JPY 2,6126 -1,03%
1 USD 3,7592 -0,14%