Profil:
Wittchen SAWittchen otworzył dwa pierwsze sklepy stacjonarne w Austrii
Grupa Wittchen otworzyła dwa salony stacjonarne w Austrii - poinformował sprzedawca galanterii skórzanej, obuwia i odzieży w komunikacie prasowym. Niedawno w Oberhausen ruszył pierwszy salon stacjonarny Wittchen w Niemczech. Grupa planuje niebawem kolejne otwarcia salonów, tym razem w Rumunii.
Na lokalizację pierwszego salonu Wittchen w Austrii wybrano największą galerię handlową w tym kraju – Westfield Shopping City Süd, położoną w Vösendorf koło Wiednia. Drugi z salonów uruchomiono w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Wiednia – Westfield Donau Zentrum, gdzie działa ponad 250 sklepów zarówno międzynarodowych marek, jak i lokalne butiki.
Oba centra handlowe są licznie odwiedzane nie tylko przez austriackich klientów, ale również przez turystów, m.in. ze Słowacji, Czech i Węgier. Szacuje się, że Westfield Shopping City Süd odwiedza około 25 milionów osób rocznie, zaś Westfield Donau Zentrum około 19 milionów klientów rocznie.
Sklep w Westfield Shopping City Süd ma powierzchnię 85 m2, zaś salon w centrum Wiednia 130 m2.
"Otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych z logo Wittchen w Austrii znakomicie wpisuje się w naszą strategię ekspansji w krajach niemieckojęzycznych i jest ważnym elementem naszej obecności zagranicznej. Po uruchomieniu sklepu internetowego na rynku austriackim naturalnym krokiem było otwarcie salonów stacjonarnych. Nowe sklepy będą ważnym dopełnieniem sprzedaży internetowej" - powiedział Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
Otwarcie salonów stacjonarnych w Austrii jest efektem realizacji 3-etapowej strategii Wittchena wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki.
Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom).
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Austrii (2 sklepy), Niemczech, Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych). (PAP Biznes)
pel/ asa/