Profil:
WP Holding SAWP ocenia, że dynamika wpływów reklamowych z III kw. będzie trudna do powtórzenia w IV kw.
Wirtualna Polska ocenia, że dynamika wpływów reklamowych z III kw. będzie trudna do powtórzenia w IV kw. - poinformował prezes WP Holding, Jacek Świderski. Dodał, że czynnikiem napędzającym segment medialny w przyszłych kwartałach będą rozwiązania AI.
"III kw. to było nałożenie się dwóch cyklicznych imprez sportowych (Mistrzostwa Europy w piłce nożnej i Igrzyska Olimpijskie - PAP), więc rzeczywiście wynik (dynamiki wpływów reklamowych - PAP) z III kw. jest trudny do powtórzenia w IV kw." - powiedział prezes Świderski.
"Cały czas staramy się ten wynik IV kw. dowieźć, niemiej na wynik IV kw. pracuje się cały rok, bo to są zlecenia, które przyjmuje się z dużym wyprzedzeniem (...), więc na pewno nie jest nam łatwo" - dodał.
Ponadto, w ocenie prezesa, czynnikiem napędzającym segment medialny w przyszłych kwartałach będą rozwiązania AI.
"Łatwo sobie wyobrazić, że sztuczna inteligencja wprowadziła rewolucję na rynku serwowania reklam, bo jesteśmy w stanie dopasowywać reklamy do indywidulanych osób, a nie do grup użytkowników (...). To szalenie podnosi efektywność chociażby WP Booster (CPC), że mniej więcej czterokrotnie wzrosła efektywność serwowanych reklam, czyli czterokrotnie wzrosło ich dopasowanie" - powiedział.
Z kolei w przypadku segmentu turystycznego, spółka oczekuje, że w następnych kwartałach czynniki napędzające tę gałąź pozataną stałe.
"Liczymy na migrację Polaków pomiędzy kanałami dystrybucji, a więc z kanału off-line do kanału call center i z kanału call center do tzw. kanału full on-line, bo poza wzrostami rynkowymi (...), to istotny wpływ na nasze wyniki ma to, że turyści w ramach pewnego cyklu edukacyjnego pierwszy wyjazd zwykle realizują off-line, drugi wyjazd już często jest realizowany poprzez call center, a trzeci właściwie już bez zaangażowania ani punktu of-line, ani konsultanta, a oczywiście ten kanał full on-line jest dla nas najbardziej rentowny, więc to naturalny wzrost wartości" - powiedział Świderski.
Ponadto wskazał, ze ok. 30 proc. osób zatrudnionych w grupie to pracownicy IT, czyli ok. 600 osób, a spółka aktualnie prowadzi rekrutacje dla pracowników IT.
Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski w III kw. 2024 r. spadł o 10,4 proc. rdr do 77,4 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 71,4 mln zł zysku j.d.
Wirtualna Polska Holding w trzecim kwartale 2024 roku zwiększyła przychody o 7,9 proc. rdr do 437,5 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 436,8 mln zł przychodów.
Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 2,5 proc. do 153,6 mln zł, wobec oczekiwań analityków na poziomie 152,7 mln zł.
W segmencie reklama i subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 7 proc. rdr, do 167,4 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji.
Skoryg. EBITDA segmentu wzrosła o 2 proc. rdr 60,9 mln zł, co było efektem zahamowania wzrostu kosztów operacyjnych segmentu, zwłaszcza związanych z wynagrodzeniami (m.in. na skutek zwolnień grupowych dokonanych w trakcie drugiego kwartału 2024 r.). Jak podano, poprawa przychodów reklamowych w 2024 r. wciąż postępuje wolniej od wcześniejszych oczekiwań. (PAP Biznes)
mcb/ asa/