WP ocenia, że dynamika wpływów reklamowych z III kw. będzie trudna do powtórzenia w IV kw.

Wirtualna Polska ocenia, że dynamika wpływów reklamowych z III kw. będzie trudna do powtórzenia w IV kw. - poinformował prezes WP Holding, Jacek Świderski. Dodał, że czynnikiem napędzającym segment medialny w przyszłych kwartałach będą rozwiązania AI.


"III kw. to było nałożenie się dwóch cyklicznych imprez sportowych (Mistrzostwa Europy w piłce nożnej i Igrzyska Olimpijskie - PAP), więc rzeczywiście wynik (dynamiki wpływów reklamowych - PAP) z III kw. jest trudny do powtórzenia w IV kw." - powiedział prezes Świderski.

"Cały czas staramy się ten wynik IV kw. dowieźć, niemiej na wynik IV kw. pracuje się cały rok, bo to są zlecenia, które przyjmuje się z dużym wyprzedzeniem (...), więc na pewno nie jest nam łatwo" - dodał.

Ponadto, w ocenie prezesa, czynnikiem napędzającym segment medialny w przyszłych kwartałach będą rozwiązania AI.

"Łatwo sobie wyobrazić, że sztuczna inteligencja wprowadziła rewolucję na rynku serwowania reklam, bo jesteśmy w stanie dopasowywać reklamy do indywidulanych osób, a nie do grup użytkowników (...). To szalenie podnosi efektywność chociażby WP Booster (CPC), że mniej więcej czterokrotnie wzrosła efektywność serwowanych reklam, czyli czterokrotnie wzrosło ich dopasowanie" - powiedział.

Z kolei w przypadku segmentu turystycznego, spółka oczekuje, że w następnych kwartałach czynniki napędzające tę gałąź pozataną stałe.

"Liczymy na migrację Polaków pomiędzy kanałami dystrybucji, a więc z kanału off-line do kanału call center i z kanału call center do tzw. kanału full on-line, bo poza wzrostami rynkowymi (...), to istotny wpływ na nasze wyniki ma to, że turyści w ramach pewnego cyklu edukacyjnego pierwszy wyjazd zwykle realizują off-line, drugi wyjazd już często jest realizowany poprzez call center, a trzeci właściwie już bez zaangażowania ani punktu of-line, ani konsultanta, a oczywiście ten kanał full on-line jest dla nas najbardziej rentowny, więc to naturalny wzrost wartości" - powiedział Świderski.

Ponadto wskazał, ze ok. 30 proc. osób zatrudnionych w grupie to pracownicy IT, czyli ok. 600 osób, a spółka aktualnie prowadzi rekrutacje dla pracowników IT.

Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski w III kw. 2024 r. spadł o 10,4 proc. rdr do 77,4 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 71,4 mln zł zysku j.d.

Wirtualna Polska Holding w trzecim kwartale 2024 roku zwiększyła przychody o 7,9 proc. rdr do 437,5 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 436,8 mln zł przychodów.

Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 2,5 proc. do 153,6 mln zł, wobec oczekiwań analityków na poziomie 152,7 mln zł.

W segmencie reklama i subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 7 proc. rdr, do 167,4 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji.

Skoryg. EBITDA segmentu wzrosła o 2 proc. rdr 60,9 mln zł, co było efektem zahamowania wzrostu kosztów operacyjnych segmentu, zwłaszcza związanych z wynagrodzeniami (m.in. na skutek zwolnień grupowych dokonanych w trakcie drugiego kwartału 2024 r.). Jak podano, poprawa przychodów reklamowych w 2024 r. wciąż postępuje wolniej od wcześniejszych oczekiwań. (PAP Biznes)

mcb/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6457 -1,07%
1 EUR 4,3319 -0,26%
1 GBP 5,1929 -0,60%
100 JPY 2,6743 -1,04%
1 USD 4,1705 1,25%