Profil:
Pepco Group NVZarząd Pepco Group wciąż sprawdza możliwości wydzielenia Poundland; wyjście z działalności do końca '25
Zarząd Pepco Group wciąż aktywnie sprawdza możliwości wydzielenia Poundland. Wyjście z tej działalności spodziewane do końca roku obrotowego 2025 - podała spółka w komunikacie.
"Po rozważeniu szeregu opcji, Grupa aktywnie bada możliwości wyjścia z działalności Poundland. Proces ten postępuje, a dalsze informacje w tej sprawie zostaną przekazane w odpowiednim czasie. Grupa oczekuje, że wydzielenie Poundland z grupy zakończy się w bieżącym roku obrotowym" - napisano w komunikacie.
W marcu grupa ogłosiła, że aktywnie rozważa wszystkie strategiczne opcje wydzielenia Poundland z grupy w roku obrotowym 2025, w tym potencjalną sprzedaż.
Uzasadnieniem tej decyzji był cel grupy, by odejść od sprzedaży kategorii towarów szybkozbywalnych (FMCG) i docelowo działać w ramach jednego formatu Pepco, zorientowanego na naszą wyższą marżę odzieży marki Pepco i produktów codziennego użytku.
"Jeśli chodzi o wyniki za I półrocze roku obrotowego 2025, wyniki finansowe Poundland pozostają osłabione, co odzwierciedla utrzymujący się słaby wynik sprzedaży LFL (-7,3 proc.). Wyprzedaż wolno rotującego, starszego asortymentu ograniczyła sprzedaż w regularnych cenach w pierwszym półroczu. Firma nadal boryka się z problemami dotyczącymi asortymentu pozyskiwanego przez Pepco" - napisano w czwartkowym komunikacie.
Jak podano, obecnie wdrażany jest ukierunkowany program odbudowy kluczowych kategorii, obejmujący uproszczoną ofertę FMCG oraz przywrócenie klasycznej linii produktów ogólnego przeznaczenia, mający na celu wypełnienie tych luk. Dodatkowo, testowana uproszczona oferta – koncentrująca się na kluczowych poziomach cenowych i niższych cenach – daje obiecujące wyniki w zakresie odbudowy przewagi konkurencyjnej Poundland.
W pierwszym półroczu zamknięto netto 18 sklepów Poundland (przy 2 nowych otwarciach), co oznacza, że obecnie działa 818 sklepów tej sieci w Wielkiej Brytanii i Irlandii. (PAP Biznes)
doa/ ana/