Zysk netto CD Projektu w II kw. '25 wyniósł 69 mln zł, powyżej oczekiwań (opis)

Zysk netto j.d. grupy CD Projekt w II kwartale 2025 r. wyniósł 69 mln zł, a EBITDA 89 mln zł - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu dewelopera gier za pierwsze półrocze. Zysk okazał się o 7,6 proc. powyżej oczekiwań analityków, którzy prognozowali, że wyniesie on 64,1 mln zł, a EBITDA była wyższa o 19,1 proc. wobec 74,7 mln zł konsensusu.


Zysk netto spółki w II kwartale 2025 r. spadł o 1,3 proc. rok do roku i oraz o 19,8 proc. w ujęciu kwartalnym.

Ponadto z wyliczeń PAP Biznes wynika, że przychody w II kw. wyniosły 216,7 mln zł i były o 5,5 proc. wyższe od konsensusu na poziomie 205,5 mln zł. Wzrosły o 9,4 proc. rdr i spadły 4,2 proc. kdk.

EBITDA CD Projektu w II kw. wyniosła 89 mln zł i wzrosła 0,2 proc. rdr i spadła 20,7 proc. kdk.

EBIT wyniósł 72,4 mln zł wobec konsensusu na poziomie 57,2 mln zł. EBIT wzrósł 22,9 proc. rdr i spadł 24,3 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

W I półroczu 2025 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy CD Projekt osiągnęły wartość 443 mln zł, a zysk netto wyniósł 155 mln zł.

Jak podano w raporcie, w pierwszym półroczu 2025 roku przychody ze sprzedaż segmentu RED wyniosły 355,4 mln zł, co przełożyło się na 155,8 mln zł zysku netto. Produkcje własne w tym okresie wygenerowały 336 mln zł przychodów wobec 339,6 mln zł rok wcześniej. Dystrybucja pudełkowa gier w I półroczu przyniosła spółce 34,6 mln zł, a dystrybucja cyfrowa 311 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 21 mln zł i 301 mln zł.

Z kolei segment GOG wygenerował 93,3 mln zł przychodów, notując przy tym stratę netto na poziomie 806 tys. zł.

W analogicznym okresie poprzedniego roku gałąź RED wypracowała 344,8 mln zł, co dało 168,8 mln zł zysku netto z segmentu. GOG w tym samym okresie wygenerował 87,7 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku netto.

Przepływy pieniężne netto spółki w I półroczu wyniosły 249,7 mln zł wobec 250,9 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

"Cyberpunk 2077: Ultimate Edition trafił na konsolę Nintendo Switch 2 w dniu jej światowej premiery i pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się gier tzw. third-party. Z kolei w połowie lipca gra zadebiutowała na komputerach Mac wyposażonych w procesory Apple Silicon" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Joint CEO CD Projektu Michał Nowakowski.

"Dominujący udział w przychodach grupy nadal przypada Cyberpunkowi 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności" - powiedział dyrektor finansowy dewelopera gier Piotr Nielubowicz.

Dodał, że spółka stale zwiększa też inwestycje w przyszłe projekty.

"Nasze wydatki na prace rozwojowe związane z nowymi produkcjami w I półroczu przekroczyły 240 mln zł" – wskazał Nielubowicz. (PAP Biznes)

mcb/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5753 0,28%
1 EUR 4,2681 0,10%
1 GBP 4,9485 0,03%
100 JPY 2,4906 0,12%
1 USD 3,6658 -0,37%