Profil:
CD Projekt SAZysk netto CD Projektu w II kw. '25 wyniósł 69 mln zł, powyżej oczekiwań (opis)
Zysk netto j.d. grupy CD Projekt w II kwartale 2025 r. wyniósł 69 mln zł, a EBITDA 89 mln zł - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu dewelopera gier za pierwsze półrocze. Zysk okazał się o 7,6 proc. powyżej oczekiwań analityków, którzy prognozowali, że wyniesie on 64,1 mln zł, a EBITDA była wyższa o 19,1 proc. wobec 74,7 mln zł konsensusu.
Zysk netto spółki w II kwartale 2025 r. spadł o 1,3 proc. rok do roku i oraz o 19,8 proc. w ujęciu kwartalnym.
Ponadto z wyliczeń PAP Biznes wynika, że przychody w II kw. wyniosły 216,7 mln zł i były o 5,5 proc. wyższe od konsensusu na poziomie 205,5 mln zł. Wzrosły o 9,4 proc. rdr i spadły 4,2 proc. kdk.
EBITDA CD Projektu w II kw. wyniosła 89 mln zł i wzrosła 0,2 proc. rdr i spadła 20,7 proc. kdk.
EBIT wyniósł 72,4 mln zł wobec konsensusu na poziomie 57,2 mln zł. EBIT wzrósł 22,9 proc. rdr i spadł 24,3 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
W I półroczu 2025 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy CD Projekt osiągnęły wartość 443 mln zł, a zysk netto wyniósł 155 mln zł.
Jak podano w raporcie, w pierwszym półroczu 2025 roku przychody ze sprzedaż segmentu RED wyniosły 355,4 mln zł, co przełożyło się na 155,8 mln zł zysku netto. Produkcje własne w tym okresie wygenerowały 336 mln zł przychodów wobec 339,6 mln zł rok wcześniej. Dystrybucja pudełkowa gier w I półroczu przyniosła spółce 34,6 mln zł, a dystrybucja cyfrowa 311 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 21 mln zł i 301 mln zł.
Z kolei segment GOG wygenerował 93,3 mln zł przychodów, notując przy tym stratę netto na poziomie 806 tys. zł.
W analogicznym okresie poprzedniego roku gałąź RED wypracowała 344,8 mln zł, co dało 168,8 mln zł zysku netto z segmentu. GOG w tym samym okresie wygenerował 87,7 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku netto.
Przepływy pieniężne netto spółki w I półroczu wyniosły 249,7 mln zł wobec 250,9 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
"Cyberpunk 2077: Ultimate Edition trafił na konsolę Nintendo Switch 2 w dniu jej światowej premiery i pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się gier tzw. third-party. Z kolei w połowie lipca gra zadebiutowała na komputerach Mac wyposażonych w procesory Apple Silicon" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Joint CEO CD Projektu Michał Nowakowski.
"Dominujący udział w przychodach grupy nadal przypada Cyberpunkowi 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności" - powiedział dyrektor finansowy dewelopera gier Piotr Nielubowicz.
Dodał, że spółka stale zwiększa też inwestycje w przyszłe projekty.
"Nasze wydatki na prace rozwojowe związane z nowymi produkcjami w I półroczu przekroczyły 240 mln zł" – wskazał Nielubowicz. (PAP Biznes)
mcb/ osz/