Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski w III kw. wyniósł 97,7 mln zł wobec 85,3 mln zł konsensusu

Zysk netto jednostki dominującej Wirtualnej Polski wyniósł w trzecim kwartale 2025 roku 97,7 mln zł, w porównaniu do 77,4 mln zł zysku przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk na poziomie 85,3 mln zł.


Wirtualna Polska Holding w trzecim kwartale 2025 roku zwiększyła przychody o 65,1 proc. rdr do 722,2 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 717,9 mln zł przychodów.

Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 57,3 proc. do 241,6 mln zł wobec oczekiwań analityków na poziomie 234,6 mln zł.

Jak podała spółka w komunikacie prasowym, głównym motorem wzrostu pozostaje segment turystyki, wzmocniony niedawnymi akwizycjami w tym obszarze.

Pro forma, z uwzględnieniem wyników Invia Group i Creative Eye (przejętych odpowiednio w kwietniu 2025 r. i wrześniu 2024 r.) tak jakby zostały nabyte 1 stycznia 2024 r., przychody gotówkowe wzrosły w III kw. o 8 proc. rdr, do 716,2 mln zł, a skorygowana EBITDA wzrosła o 4 proc. rdr, do 241,6 mln zł.

W segmencie Turystyka przychody pro forma wzrosły o 9 proc. rdr, do 490,0 mln zł, w wyniku silnego wzrostu przychodów w obszarze turystyki zagranicznej (sprzedaż pakietów wyjazdów zagranicznych w modelu OTA). Skorygowana EBITDA segmentu pro forma zwiększyła się o 12 proc. rdr, do 182,3 mln zł.

W segmencie Reklama i Subskrypcje przychody gotówkowe były niższe o 3 proc. rdr (vs pro forma, uwzględniając zmianę w sposobie rozpoznawania przychodów w Audioteka Group) w wysokości 153,9 mln zł. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 22 proc. rdr, co - jak podano - było związane przede wszystkim ze spadkiem przychodów reklamowych oraz wzrostem kosztów bezpośrednich.

W segmencie Finanse Konsumenckie, przychody wzrosły o 25 proc. rdr, do 60,6 mln zł. W Superauto, w głównej działalności pośrednictwa w finansowaniu przychody zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu. Przychody Totalmoney były pod pozytywnym wpływem wzrostu sprzedaży kredytów gotówkowych na rynku. Skorygowana EBITDA segmentu zwiększyła się o 48 proc. rdr, do 10,3 mln zł.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w III kw. 2025 były ujemne na poziomie -6,3 mln zł, co - jak tłumaczy spółka - było związane z wysokimi wydatkami na kapitał obrotowy w III kw. w spółkach turystycznych, odzwierciedlając typową sezonowość generacji gotówki dla biznesu zajmującego się pośrednictwem w rezerwacji usług turystycznych (OTA).

Dług netto na koniec września 2025 r. według MSSF 16 wyniósł 1.486,0 mln zł, w porównaniu do 1.263,1 mln zł na koniec czerwca 2025 r.

W pierwszych 9 miesiącach 2025 r. przychody gotówkowe ze sprzedaży wzrosły o 41 proc. rdr, do 1.619,8 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 449,3 mln zł, co oznacza wzrost o 34 proc. rdr. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 96,6 mln zł, w porównaniu do 110,9 mln zł przed rokiem. (PAP Biznes)

pel/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5865 0,09%
1 EUR 4,2331 0,24%
1 GBP 4,8038 0,24%
100 JPY 2,3519 -0,20%
1 USD 3,6525 0,34%