Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP promuje mięso w kraju i na świecie (zlecone)

Kilkanaście imprez promujących spożycie mięsa wieprzowego, wołowego i drobiowego przeprowadzi w tym roku Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP. Do najważniejszych można zaliczyć cykl imprez "Wielkanoc – Mięsne Święta – Polska Tradycja 2014" oraz "Świętomięs 2014".


Stowarzyszenie prowadzi akcje promocyjne w różnych miejscach kraju. Niedawno zakończył się cykl imprez "Wielkanoc – Mięsne Święta – Polska Tradycja 2014". W jego ramach zorganizowano "Stół Wielkanocny" - show kulinarny, który odbył się na początku marca podczas targów 'Gardenia' w Poznaniu. W kwietniu mięso natomiast gościło na Jarmarku Wielkanocnym na poznańskim Starym Rynku, gdzie każdy z uczestników imprezy mógł spróbować wędliniarskich przysmaków wielkopolskich rzeźników. Odbyły się ponadto VI Ogólnopolskie Spotkania Hodowców, Przetwórców i Handlowców z promocją wędlin. W kwietniu też organizatorzy tych imprez zaprosili do 'wielkanocnego stołu' dziennikarzy zagranicznych. Impreza odbyła się w Polskiej Agencji Prasowej m.in. z udziałem ministra rolnictwa i licznej grupy dziennikarzy.

To nie wszystkie plany dotyczące promocji. W tym roku zaplanowano drugą edycja "Mięsnej Areny", podczas której będzie degustacja mięsa wieprzowego i drobiowego na moście granicznym w Słubicach. Mięso wieprzowe i wołowe będzie promowane podczas Jarmarku Św. Dominika w Gdańsku. Po raz czwarty będzie przeprowadzona największa krajowa impreza pod nazwą "Świetomięs", tym razem w Lublinie, gdzie odbędzie się szeroka promocja wszystkich gatunków mięsa.

 

W trakcie realizacji są też inne akcje: "Mięsna Lekcja", która ma zachęcić młodzież do konsumpcji tych produktów jak również zainteresowanie się zawodem wędliniarza; "Wołowina w kuchni" - promująca mięso wołowe w internecie; "Kuchnia w drodze" – promująca mięso wołowego w telewizji poprzez programy kulinarne.

Działania podejmowane w kraju finansowane są z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego oraz Funduszu Promocji Drobiu. Zostały one utworzone na podstawie ustawy z maja 2009 r. Powstają z wpłat w wysokości 0,1 proc. od wartości każdego skupionego kilograma mięsa. Fundusze promocji mają przede wszystkim wspierać działania marketingowe, zachęcać do wzrostu spożycia określonych produktów. Z pieniędzy tych można np. sfinansować udział w targach, badania rynkowe, akcje promocyjne czy prace naukowe.

Działania promocyjne są potrzebne, gdyż spożycie mięsa spada. W ubiegłym roku przeciętny Polak zjadł 69 kg mięsa podczas, gdy pięć lat wcześniej konsumował 75 kg rocznie. Spożycie mięsa wieprzowego w 2013 r. wyniosło 36 kg od osoby, wołowego 1,6 kg od osoby, a drobiowego 27 kg od osoby rocznie. W ostatnich latach konsumpcja mięsa wieprzowego i wołowego spada, drobiowego - rośnie, a naszym celem jest wzrost spożycia wszystkich gatunków mięs.

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP prowadzi też promocję spożycia mięsa poza granicami kraju. "Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak" jest właśnie takim programem informacyjno-promocyjny, zatwierdzonym przez Komisję Europejską w 2012 r. Obejmuje on promocję europejskiego świeżego, schłodzonego lub mrożonego mięsa i jego przetworów.

Promocja prowadzona jest na rynkach Federacji Rosyjskiej, w Chinach i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kraje te zostały wybrane do promocji, gdyż w ocenie ekspertów, są one perspektywiczne dla eksportu ze względu na swoją chłonność i rosnący popyt na mięso.

Program "Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak", jest kontynuacją programów realizowanych w poprzednich latach, ma służyć dostarczeniu kompleksowej wiedzy potencjalnym konsumentom na temat wysokiej jakości prezentowanych produktów wytwarzanych w Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Chodzi m.in. pokazanie sposobu produkcji jak również poprzez np. degustacje zaprezentowanie walorów smakowych europejskiego mięsa i tym samym zachęcenie do jego importu ta tamte rynki. (PAP)

Źródło informacji: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej

Artykuł sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

UWAGA! Za treść informacji zleconych PAP nie ponosi odpowiedzialności (ZLECONE PAP).

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6440 -0,09%
1 EUR 4,3442 -0,15%
1 GBP 5,2161 -0,48%
100 JPY 2,6504 -0,12%
1 USD 4,1039 0,15%