ING Bank Śląski chce przyspieszyć akwizycję klientów detalicznych
ING Bank Śląski chce przyspieszyć akwizycję nowych klientów detalicznych i zakłada, że będzie ich rocznie pozyskiwał około 350 tys. i jednocześnie spadnie liczna odejść klientów z banku - poinformował wiceprezes banku Marcin Giżycki.
ING podał we wtorek, że do 2035 roku planuje zwiększyć liczbę klientów do ponad 7,5 mln klientów w porównaniu z 5,1 mln w 2024 roku, w tym liczba klientów indywidualnych ma wzrosnąć do ponad 6,6 mln z 4,6 mln w 2024 roku, a liczba klientów Private Banking ma osiągnąć poziom ponad 50 tys. w porównaniu z 15 tys. w 2024 roku. Zgodnie z planami liczba klientów segmentu korporacyjnego ma wzrosnąć do ponad 800 tys. z 573 tys. w 2024 roku.
"Trochę będziemy zmieniali naszą strategię, czyli będziemy chcieli z jednej strony zwiększyć akwizycję, czyli z mniej więcej 300-tys. (rocznie – PAP) do mniej więcej 350-380 tys., ale dość mocno chcemy zadbać o jakość naszej bazy klientów, a przede wszystkim pracować z naszymi klientami, dbać o nich w taki sposób, żeby tych odejść klientów z naszej bazy było jak najmniej" – powiedział Giżycki.
"Dzisiaj to około 150-200 tys. klientów, którzy z różnych powodów rocznie odchodzi z banku. My tę liczbę chcemy zredukować do 150 tys., super byłby poziom 100 tys." – dodał.
Bank w kredytach hipotecznych zamierza osiągnąć około 2,5 krotny wzrost wolumenu z poziomu 61 mld zł w 2024 roku. Zakłada również wzrost udziału rynkowego w kredytach konsumenckich do ponad 8 proc. z niecałych 5 proc. w 2024 roku.
"Tworzymy nowy proces dla klientów, którzy będą zaczynali naszą relację z naszym bankiem poprzez tego rodzaju produkty, ale również będziemy chcieli odświeżyć ofertę naszych kart kredytowych, tak, żeby nasi klienci chętniej korzystali z naszych kart kredytowych" – powiedział Giżycki.
Dodał, że bank pracuje nad wprowadzeniem w pełni cyfrowego procesu wnioskowania o kredyt hipoteczny.
Zgodnie z planami banku liczba klientów detalicznych inwestujących wzrosnąć ma do 1 mln z 350 tys.
ING Bank Śląski w przedstawionej we wtorek strategii planuje, że wskaźnik ROE wyniesie ok. 19 proc. będzie powyżej średniej na rynku wskaźnik C/I będzie na poziomie ok. 37 proc., a na dywidendę trafiać ma do 75 proc. zysku netto. Do 2035 r. bank chce co najmniej dwukrotnie zwiększyć portfel kredytowy i bazę depozytową.(PAP Biznes)
seb/