ING Bank Śląski chce zwiększyć liczbę klientów zamożnych

ING Bank Śląski rozwija ofertę skierowaną do osób zamożnych, bowiem liczba tych klientów w Polsce do 2030 roku potroi się i wyniesie ok. 260 tys. osób i bank chce wziąć udział w tym wzroście - poinformowali w środę przedstawiciele banku. Z badań ING wynika, że klienci zamożni oczekują od bankowości prywatnej głównie wsparcia w zarządzaniu majątkiem i doradztwa.


Bank w maju wyodrębnił pion bankowości prywatnej.

„Działalność ta w banku dobrze, sukcesywnie się rozwija, ale wyodrębniliśmy ją, bo to dosyć homogeniczna grupa klientów. Polska gospodarka się rozwija, ale ludzi zamożnych jest nadal stosunkowo mało w porównaniu do innych krajów. Będzie ich jednak bardzo mocno przybywać w najbliższych latach. Dzisiaj to około 90 tys., a do końca 2023 roku będzie ich 260 tys.” – powiedziała Ewa Łuniewska, wiceprezes ING Banku Śląskiego, odpowiedzialna za Pion Klientów Private Banking i Inwestycji.

Bank przeprowadził w 2025 roku badania, z których wynika, że średnia liczba używanych produktów finansowych przez osoby zamożne wynosi 5,6, a średnia liczba dodatkowych sposobów lokowania majątków do 3,1.

Większość zamożnych Polaków interesuje się finansami (78 proc.) i chce być maksymalnie zaangażowana w zarządzanie swoim majątkiem (72 proc.). Co druga osoba twierdzi, że akceptuje duże ryzyko inwestycyjne, ale preferują bezpieczne formy lokowania kapitału - najczęściej sięgają po produkty oszczędnościowe (konta, lokaty), karty kredytowe i ubezpieczenia. Co drugi inwestuje w akcje, a co piąty korzysta z konta maklerskiego. Wśród inwestycji dominują nieruchomości w Polsce (65 proc.), metale szlachetne (35 proc.) oraz przedmioty o trwałej wartości, takie jak biżuteria czy zegarki (29 proc.).

Wobec private i premium bankingu klienci ci oczekują głównie wsparcia w zarządzaniu majątkiem, indywidualnego podejścia do potrzeb, informowania i dostępnych ofertach i doradztwa, w co warto zainwestować.

Jako kluczowe wartości, najwięcej respondentów wskazało zdrowie i dobre samopoczucie (60 proc.) oraz rodzinę i relacje z bliskimi (49 proc.)

Ponad połowa grupy z miesięcznymi zarobkami w wysokości 20-50 tys. (brutto) deklaruje majątek przekraczający 1 mln zł. Grupa z zarobkami powyżej 50 tys. miesięcznie w większości prowadzi własną działalność gospodarczą, często w wieloletnim stażem pracy.

ING Bank Śląski obsługuje klientów zamożnych w dedykowanych dziesięcziu głównych centrach private banking, w wybranych placówkach bankowych oraz w kanale video.

Bank oferuje tym klientom konto private banking, rozwiązania inwestycyjne (min. usługi doradztwa inwestycyjnego), kartę kredytową Visa Infinite oraz dedykowane oferty oszczędnościowe.

Bank zalicza do segmentu klientów zamożnych, klientów, którzy mają 1 mln zł zainwestowanych aktywów.

"Chcemy bardzo dynamicznie rosnąć w liczbie tych klientów w banku" - powiedziała Łuniewska.

"Chcemy rozwijać portfolio funduszowe, inwestowanie na rynkach kapitałowych będzie czymś, co klienci będą wybierać" - dodała. (PAP Biznes)

seb/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5655 0,36%
1 EUR 4,2550 0,03%
1 GBP 4,8959 0,34%
100 JPY 2,4257 -1,36%
1 USD 3,6369 0,36%