Profil:
Plantwear SAPlantwear planuje przenieść notowania na rynek główny GPW
Plantwear, producent drewnianych zegarków, okularów, biżuterii i akcesoriów, planuje przenieść notowania na rynek główny GPW - poinformowała spółka w komunikacie. Firma zamierza rozszerzyć zakres działalności w obszarze e-commerce, prowadzi prace związane z uruchomieniem swoich internetowych sklepów w języku niemieckim.
"Konsekwentna realizacja obranych planów przyniesie aktywny udział rynku kapitałowego w przyszłości spółki, przy jej wzroście wartości umożliwiającej przeniesienie notowań na Rynek Główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dodatkowo, Plantwear zamierza selektywnie wprowadzać na NewConnect najbardziej perspektywiczne spółki zależne z grupy, potencjalnie pozyskując przy tym finansowanie na ich dalszy rozwój" - podała spółka w komunikacie prasowym.
Plantwear poinformował, że zamierza rozszerzyć zakres działalności w obszarze e-commerce poprzez rozwój obecnych i nowych marek, budowę struktury holdingowej, która umożliwi "efektywną wymianę know-how oraz skalowanie projektów". W planach rozwoju spółka określiła cele dla poszczególnych marek z portfolio.
Plantwear, platforma e-commerce z drewnianymi akcesoriami do 2023 r. ma utrzymać dynamikę wzrostów przychodów na poziomie ponad 20 proc. rdr. Marka zamierza regularnie poszerzać grupę odbiorców poprzez sprzedaż w nowych kanałach (niedawno podpisano umowę dot. pilotażowej sprzedaży z W.KRUK oraz Monnari), ekspansję zagraniczną, a także wprowadzenie uzupełniających kategorii produktów (Plantwear Home i Plantwear Kids). Z kolei celem dla Giftbay, sklepu internetowego z personalizowanymi prezentami, jest przekroczenie poziomu 10 mln zł przychodów w 2022 r. W marcu tego roku uruchomiono rumuńską wersję serwisu.
"Prowadzimy zaawansowane prace związane z uruchomieniem obu platform w języku niemieckim, skierowanych do klientów z Niemiec oraz Austrii. Jako pierwszy w tych krajach zacznie działać serwis Giftbay. Co więcej, już niedługo planujemy wprowadzenie personalizowanych upominków na platformy Ebay oraz Amazon, co dodatkowo zwiększy poziomy sprzedaży" – poinformował prezes Wiktor Pyrzyk.
Trzecia z marek to JustPlants - platforma e-commerce z roślinami doniczkowymi. Celem dla tej platformy jest 1 mln zł przychodów w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy działalności.
Plantwear ma także plany w zakresie przejęć - zarówno małych spółek e-commerce, jak i takich, które dotychczas nie prowadziły sprzedaży w kanale online.
"Pierwszy z nowych projektów – Loxol, będzie miał miejsce już w II kwartale br. Chcemy wejść na rynek wart ok. 5 mld zł, na którym 90 proc. podmiotów działa dotychczas wyłącznie offline. Wykorzystując nasze blisko 10-letnie doświadczenie w kanale e-commerce, jesteśmy pewni, że uda nam się skutecznie rozpocząć sprzedaż w kanale online" - poinformował prezes Pyrzyk.
Firma Plantwear, która została założona w 2013 roku, zajmuje się produkcją, dystrybucją i sprzedażą okularów, zegarków, biżuterii i akcesoriów z naturalnych materiałów - drewna i kamienia. Akcesoria są tworzone ręcznie w Polsce, w pracowni o powierzchni ok. 600 m kw. Przy produkcji pracuje ponad 50 osób. Spółka jest notowana na NewConnect od stycznia 2020 roku. (PAP Biznes)
sar/ gor/