PLANTWEAR SA (14/2020) Wstępne dane o przychodach ze sprzedaży za 1 kwartał 2020 r.
Raport bieżący z plikiem 14/2020
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Plantwear S.A. z siedzibą w Białej (Emitent) poniżej przekazuje, sporządzone w dnu 14.04.2020 r., informacje w zakresie szacunkowych przychodów ze sprzedaży wygenerowanych w okresie 1 kwartału 2020 r.
Emitent w okresie styczeń - marzec 2020 r. szacunkowo wygenerował 2,08 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 1,996 mln zł przychodów w okresie styczeń - marzec 2019 r. (wzrost o 5%). Szacunkowa wartość przychodów ze sprzedaży nie podlegała badaniu przez biegłego rewidenta.
Do głównych czynników wpływających na sprzedaż w poszczególnych kategoriach Emitent zalicza:
- w odniesieniu do sprzedaży zegarków - spadek sprzedaży spowodowany był przesunięcie premier nowych produktów na 2 kw. 2020 r.
- w odniesieniu do sprzedaży biżuterii - wzrost sprzedaży spowodowany był premierami nowych pozycji oraz nowych modeli,
- w odniesieniu do okularów - spadek sprzedaży spowodowany był oczekiwaniem na komponenty z Chin, aktualnie Spółka już je otrzymała i ponownie udostępnia wszystkie produkty klientom.
Ponadto Emitent rozpoczął pilotażową sprzedaż pierwszych produktów w kategorii Home.
Ponadto w 1 kwartale 2020 r. działania Emitenta koncentrowały się na rozpoczęciu sprzedaży na rynku ukraińskim oraz uruchomieniu nowej platformy e-commerce giftbay.pl, a także na wprowadzeniu nowych linii produktowych.
Emitent zaznacza, że przychody za okres stycznia 2019 r. w wysokości 0,64 mln zł zostały wygenerowane w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Wiktor Pyrzyk Plantwear. Rejestracja przekształcenia w spółkę akcyjną nastąpiła w dniu 2 lutego 2019 r., w związku z czym przychody za styczeń 2019 r. nie zostaną ujęte w kwartalnym sprawozdaniu finansowym Emitenta za 1 kwartał 2020 r.
Emitent zaznacza, że jest na etapie agregowania pozycji kosztowych za 1 kwartał 2020 r., w związku z czym nie dysponuje na dzień sporządzenia raportu szacunkiem wyniku netto za wskazany okres.
W załączeniu do niniejszego raportu Emitent przekazuje tabele zawierające struktury sprzedaży z podziałem na kategorie produktowe w ujęciu wartościowym i ilościowym.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz