Profil:
Varsav Game Studios SAVARSAV GAME STUDIOS SA (3/2025) Strategia działalności VARSAV Game Studios S.A. na lata 2025-2027
Raport bieżący z plikiem 3/2025
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Varsav Game Studios S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej jako: "Emitent", "Spółka") niniejszym przedstawia nową strategię działalności na lata 2025-2027, koncentrującą się na rozwoju gier premium z głównymi bohaterami zwierzęcymi oraz ekspansji na rynki gier mobilnych i filmów animowanych.
STRATEGIA ROZWOJU NA LATA 2025-2027
1. Rozwój własnych produkcji premium
o Co najmniej jedna na dwa lata premiera gry w segmencie indie premium (PC, konsole) z naciskiem na mechaniki, regrywalność i elementy pozwalające na długotrwały rozwój kolejnych gier.
o Skupienie się na projektach z unikalnymi bohaterami zwierzęcymi, tworzonych przez wewnętrzny zespół produkcyjny.
o Inspiracją dla takiego podejścia jest widoczny wśród pokolenia Millenialsów i pokolenia Z trend odkładania założenia rodziny kosztem posiadania zwierząt domowych. Globalnie około 35% graczy konsolowych jest właścicielami psów, co przekłada się na potencjalny rynek około 219 milionów graczy. Tworzenie gier z silnymi zwierzęcymi protagonistami pozwala zatem na połączenie pasji graczy do gier i ich przywiązania do zwierząt, co buduje potencjał emocjonalnego zaangażowania graczy w gry tworzone przez studio.
2. Ekspansja na rynek gier mobilnych
o Poszukiwanie strategicznych partnerów do współpracy przy adaptacji posiadanych IP (BARKOUR, Projekt ARIA) na platformy mobilne.
o Tworzenie samodzielnie lub we współpracy z partnerami nowych projektów mobilnych bazujących na IP posiadanych przez Spółkę, aby zwiększyć ich globalny zasięg i potencjał komercyjny.
3. Rozwój IP poprzez filmy animowane
o Rozpoczęcie współpracy ze studiami filmowymi nad rozwojem pełnometrażowych animacji i seriali na bazie gier projektów studia - Projekt ARIA, BARKOUR, Giants Uprising.
o Opracowanie i wdrożenie innowacyjnego pipeline'u umożliwiającego równoczesną produkcję gier i filmów animowanych w oparciu o te same lub zaadaptowane zasoby graficzne, lokacje oraz scenariusz.
o Znaczne skrócenie czasu i zoptymalizowanie kosztów jednoczesnej produkcji gry i filmu w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
o Multiplikowanie potencjału posiadanych przez Spółkę IP poprzez ich komercjalizację w komplementarnych mediach.
4. Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez R_D i wykorzystanie AI
o Kontynuacja prac badawczo-rozwojowych nad wspomaganymi przez AI systemami animacji - w oparciu o bazę w postaci systemu QUADRIMA.
o Rozszerzenie wykorzystania sztucznej inteligencji w produkcji - m.in. do zautomatyzowania procesu testowania oraz optymalizacji gier.
o Wykorzystanie dostępnych zasobów etycznego, popartego konkretnymi potrzebami produkcyjnymi wykorzystania AI w produkcji.
5. Minimalizacja inwestycji w zewnętrzne podmioty
o Skupienie się w jak najszerszym wsparciu komercjalizacji projektów realizowanych przez podmioty z grupy - m.in. poprzez ich wsparcie w rozwoju biznesu i marketingu.
o Ograniczenie działań inwestycyjnych w nowe podmioty na rzecz skupienia się na rozwoju obecnych projektów.
6. Strategia wydawnicza: self-publishing i późne partnerstwa wydawnicze
o Stopniowe dojście do wydawania gier w modelu self-publishingu, co umożliwia większą niezależność, pełną realizację wizji zespołu produkcyjnego oraz maksymalizację przychodów.
o Rozwój kompetencji marketingowych i dystrybucyjnych wewnątrz Spółki, co pozwoli na większą kontrolę nad procesem wydawniczym i długofalową strategią sprzedażową.
o Ewentualna współpraca z wydawcami podejmowana na jak najpóźniejszym etapie produkcji, aby uzyskiwać ponad rynkowe warunki współpracy oraz minimalizować wpływ zewnętrznych podmiotów na kreatywną wizję gier.
DŁUGOTERMINOWA WIZJA
Spółka dąży do ugruntowania pozycji VARSAV Game Studios jako dewelopera rozpoznawalnego w tworzeniu gier premium ze zwierzęcymi bohaterami oraz ich rozwinięć w postaci produkcji mobilnych i filmów animowanych. Rozwój IP w różnych mediach pozwoli na szerszą komercjalizację projektów oraz budowanie rozpoznawalności marki na rynkach globalnych.
Szczegóły strategii znajdują się w załączonym dokumencie.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1