Profil:
XTPL SAXTPL SA (3/2025) Wstępne szacunkowe dane o przychodach ze sprzedaży produktów i usług za IV kwartał oraz 2024 rok.
Raport bieżący 3/2025
Zarząd XTPL S.A. ["Emitent", "Spółka", "XTPL"] przekazuje do publicznej wiadomości informację na temat wstępnych szacunkowych skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów i usług osiągniętych przez Spółkę w czwartym kwartale oraz w 2024 roku.
1. Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów i usług Spółki w IV kwartale 2024 roku wyniosła 5.434 tys. PLN. W analogicznym okresie poprzedniego roku przychody wyniosły 4.247 tys. PLN. Podana wartość nie obejmuje przychodów związanych z realizacją dotacji związanych z realizacją przez Emitenta projektów badawczo-rozwojowych.
2. Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów i usług Spółki za rok 2024 wyniosła 12.095 tys. PLN, wobec 13.418 tys. PLN zanotowanych w tym samym okresie roku poprzedniego. Podana wartość nie obejmuje przychodów związanych z realizacją dotacji związanych z realizacją przez Emitenta projektów badawczo-rozwojowych.
Wartość pozyskanych przez Spółkę środków z realizacji dotacji w IV kwartale 2024 roku wyniosła 1.058 tys. PLN, wobec 700 tys. PLN w IV kwartale 2023 roku. W ujęciu narastającym wartość ta wyniosła 2.187 tys. PLN, wobec 3.400 tys. PLN w 2023 roku. Zarząd Emitenta zwraca uwagę, że zgodnie z zasadami rozliczania tego typu grantów, część ww. środków zostanie uwzględniona w rachunku wyników Spółki za 2024 rok, zaś pozostała część w bilansie, w pozycji przychodów przyszłych okresów.
Szacunkowa wartość stanu środków pieniężnych Spółki na dzień 31 grudnia 2024 roku wynosiła 27.881 tys. PLN, w porównaniu do 4.810 tys. PLN na dzień 30 września 2024 roku. Zgodnie z założeniami Spółki oraz realizowaną Strategią na lata 2023-2026, zakładającą proces inwestycyjny budowy i wzmacniania organizacji zdolnej zrealizować cel 100 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i usług do końca 2026 roku, Zarząd XTPL w dniu 17 października 2024 [RB nr 50/2024 z dnia 17.10.2024] podjął zamiar pozyskania finansowania w procesie emisji akcji, w celu zrealizowania drugiego, ostatniego etapu inwestycyjnego. W efekcie Spółka pozyskała w grudniu 2024 roku 27,6 mln zł na realizację Strategii na lata 2023-2026.
W pierwszym etapie Spółka dokonała znaczących inwestycji w trzech kluczowych obszarach: produkcji, sprzedaży i marketingu oraz B+R. W efekcie w obszarze produkcji Spółka m.in. zwiększyła moce produkcyjne do obsługi skali zamówień zgodnej z założeniami Strategii, dwukrotnie zwiększyła tempo produkcji urządzeń DPS oraz skróciła czas dostawy do klientów z kilku miesięcy do kilku tygodni i zabezpieczyła zapas kluczowych podzespołów do produkcji.
W ramach obszaru sprzedaży Spółka poczyniła istotne postępy w projektach przemysłowych, zwiększając liczbę szans sprzedażowych w pipeline oraz stopień zaawansowania projektów, zintensyfikowała działania sprzedażowo-marketingowe, zbudowała międzynarodowy zespół business development, poniosła nakłady w celu otwarcia oddziału sprzedażowo-demonstracyjnego w USA (Boston), rozszerzyła siatkę międzynarodowych dystrybutorów, rozszerzyła obecność na międzynarodowych konferencjach i targach branżowych. W efekcie Spółka m.in. sprzedała w dniu 3 stycznia 2025 roku pierwszą partię modułów UPD z przeznaczeniem do wdrożenia przemysłowego na linii produkcyjnej wyświetlaczy o ultrawysokiej rozdzielczości wiodącego producenta wyświetlaczy w Chinach [RB 1/2025 z dnia 03.01.2025].
W obszarze R_D Spółka zintensyfikowała prace nad rozwojem istniejących produktów oraz prace nad nowymi produktami wsparte utworzonym zespołem zarządzania obecnymi i przyszłymi produktami - NPD (ang. New Product Development), czego efektem było m.in. wprowadzenie do oferty tuszu złotego a także przygotowania do uruchomienia czwartej linii biznesowej w 2025 roku, która będzie kontrybuować do celu strategicznego na 2026. Nowy produkt wypełni zidentyfikowaną niszę rynkową pomiędzy urządzeniami DPS a modułami przemysłowymi i przeznaczony będzie do małoskalowej produkcji o charakterze HMLV (ang. High Mix Low Volume). Produkt powstaje na bazie potwierdzonego zainteresowania ze strony istniejących oraz potencjalnych klientów XTPL, a pierwsze prototypy mogą trafić do odbiorców w 2025 roku.
Zarząd Spółki podkreśla, że przedstawione powyżej dane mają charakter szacunkowy i wstępny, co oznacza, że ostatecznie mogą się różnić od zaprezentowanych w raporcie okresowym.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Title:
Preliminary estimates of revenue from sales of products and services for
Q4 and 2024.
Legal basis:
Article 17(1) MAR - confidential information
Content of the Report:
The Management Board of XTPL S.A. ["Issuer", "Company", "XTPL"]
announces information on preliminary estimated consolidated revenues
from sales of products and services achieved by the Company in the
fourth quarter and in 2024.
1 The estimated value of consolidated revenues from sales of the
Company's products and services in the fourth quarter of 2024 amounted
to PLN 5,434 thousand. In the corresponding period of the previous year,
revenues amounted to PLN 4,247 thousand. The reported value does not
include revenues related to the realization of grants related to the
Issuer's research and development projects.
2 The estimated value of consolidated revenues from sales of the
Company's products and services for 2024 amounted to PLN 12,095
thousand, compared to PLN 13,418 thousand recorded in the same period of
the previous year. The reported value does not include revenues related
to the realization of grants related to the Issuer's research and
development projects.
The value of grants in Q4 2024 amounted to PLN 1,058 thousand, compared
to PLN 700 thousand in Q4 2023. Cumulatively, the value amounted to PLN
2,187 thousand, compared to PLN 3,400 thousand in 2023. The Issuer's
Management Board notes that in accordance with the rules of accounting
for such grants, part of the above-mentioned funds will be included in
the Company's income statement for 2024, while the remainder will be
included in the balance sheet, in the deferred income item.
The estimated value of the Company's cash balance as of December 31,
2024 was PLN 27,881 thousand, compared to PLN 4,810 thousand as of
September 30, 2024. In accordance with the Company's assumptions and the
implemented Strategy for 2023-2026, which assumes an investment process
of building and strengthening the organization capable of realizing the
goal of PLN 100 million in revenue from the sale of products and
services by the end of 2026, the Management Board of XTPL on October 17,
2024 [CR No. 50/2024 dated 17.10.2024] decided to raise financing
through the process of issuing shares, in order to realize the second
and final investment stage. As a result, the Company raised PLN 27.6
million in December 2024 to implement the 2023-2026 Strategy.
In the first stage, the Company made significant investments in three
key areas: production, sales and marketing, and R_amp;D. As a result, in the
production area, the Company, among other things, increased production
capacity to handle the scale of orders in line with the Strategy,
doubled the production rate of DPS equipment, and reduced delivery time
to customers from several months to a few weeks, and secured a stock of
key components for production.
Within the sales area, the Company made significant progress in
industrial projects, increasing the number of sales opportunities in the
pipeline and the degree of advancement of projects, intensified sales
and marketing activities, built an international business development
team, made expenditures to open a sales and demonstration branch in the
US (Boston), expanded its network of international distributors, and
expanded its presence at international conferences and trade shows. As a
result, the Company, among other things, sold the first batch of UPD
modules for industrial implementation on the production line of
ultra-high-resolution displays of a leading display manufacturer in
China on January 3, 2025 [CR 1/2025 dated 03/01/2025].
In the R_amp;D area, the Company stepped up development of existing products
and work on new products supported by the established current and future
product management team - NPD (New Product Development), which resulted
in, among other things. introduction of gold ink and also preparations
for the launch of the fourth business line in 2025, which will
contribute to the strategic goal for 2026. The new product will fill an
identified market niche between DPS devices and industrial modules and
will be designed for small-scale production of a High Mix Low Volume
(HMLV) nature. The product is being developed based on confirmed
interest from existing and potential XTPL customers, and the first
prototypes could reach customers in 2025.
The Company's Management Board emphasizes that the data presented above
are estimates and preliminary, which means that they may ultimately
differ from those presented in the interim report.
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz