Profil:
Brand24 SAStrata EBITDA grupy Brand24 w I półr. wyniosła 0,3 mln zł - wstępne dane
Strata EBITDA Brand24 wyniosła w I półr. 2024 r. 0,3 mln zł, w porównaniu do 4 mln zł zysku w analogicznym okresie 2023 r. - podała spółka w komunikacie dotyczącym wstępnych danych. Przychody wzrosły do 16,3 mln zł z 13,1 mln zł. Grupa chce utrzymać 25-30 proc. tempo wzrostu w najbliższych kwartałach.
Strata EBIT wyniosła 2,3 mln zł. W pierwszym półroczu 2023 r. zysk operacyjny grupy był na poziomie 2,7 mln zł.
Jak podano, zyski Brand24 zostały obciążone kosztami przeprowadzenia procesu przeglądu opcji strategicznych.
"25-30-procentowe tempo wzrostu biznesu to cel bazowy, jaki mamy na najbliższe kwartały. Wprowadziliśmy do oferty dla największych klientów szereg nowych narzędzi AI i chcemy monetyzować pojawiające się funkcje premium. Dlatego testujemy wyższe ceny abonamentów – na razie na nowym klientach. Jeśli zostaną dobrze przyjęte, to stopniowo będziemy stosować je do całego portfolio" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Michał Sadowski.
"Patrząc nasze kluczowe wskaźniki, w drugim kwartale osiągnęliśmy MRR na poziomie 650 tys. USD, czyli ok. 2,6 mln zł. W tym samym czasie ARPU wzrosło o 28 proc. do 165 USD (657 zł). Na nowych klientach było jeszcze wyższe osiągając niemal 200 USD na konto. Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów coraz więcej dodaje do sprzedaży stricte abonamentowej" – dodał.
Brand24 jest właścicielem narzędzia do monitoringu treści w internecie. (PAP Biznes)
doa/ asa/