Profil:
Brand24 SABrand24 wskazuje na pozytywne wyniki po podniesieniu cen
Zmiana cennika, poprzez podniesienie cen dla nowych klientów, przynosi bardzo dobre wyniki; cały proces przebiega zgodnie z planem - poinformował Michał Sadowski, prezes Brand24, na konferencji prasowej.
"Jesteśmy świeżo po podniesieniu cen. (...) Podnieśliśmy ceny dla nowych klientów, przynosi to na razie bardzo dobre wyniki. Cały proces przebiega zgodnie z planem. (...) Wartość, która dajemy klientom jest na tyle wysoka, że to zwiększanie cen odbywa się w sposób niekompromitujący konwencji" - powiedział Michał Sadowski, prezes Brand24.
"Odnośnie najnowszej podwyżki sprzed miesiąca dla nowych klientów to pierwsze wyniki są bardzo pozytywne - na razie tylko na sprzedaży, ciężko jeszcze opisywać churn (migracja klientów lub ich odchodzenie - przyp.) za III kwartał. Sprzedaż we wrześniu - miesiącu, w którym obowiązywał nowy cennik - wygląda bardzo rozsądnie. Zachowamy te ceny, nie będziemy się z tego wycofywać, była to dobra decyzja" - dodał.
Prezes wskazał, że spółka nie podnosi cen po prostu - cały czas dokłada do produktu nowości.
"Nasze podejście do sztucznej inteligencji jest takie, żeby w miejscach, w których nie kosztuje to kosmicznych pieniędzy (...) suplementować się zewnętrznymi rozwiązaniami. Natomiast w przypadku, w którym jest to absolutnie kluczowe dla naszego bytu - a koszty byłby zbyt duże, gdybyśmy chcieli to outsourcować - robimy to w oparciu o nasz zespół AI" - powiedział Michał Sadowski.
"Bardzo dobrze idzie nam pod kątem ruchu organicznego i content marketingu - w ostatnich wynikach i aktualizacjach Googla udało nam się zdobyć naprawdę dobre pozycje, kluczowe frazy dla naszego biznesu. Widać to w wynikach organicznych (...)" - dodał.
Spółka 80 proc. sprzedaży realizuje w USD, a dynamika przychodów wyrażona w tej walucie wyniosła 34 proc. Osłabienie USD względem PLN zniwelowało nieco te wzrost.
Brand24 podał, że rosnące przychody to efekt zarówno rosnącego ARPU (średni przychód na klienta), jak i zwiększającej się liczby klientów i co za tym idzie MRR (miesięczne powtarzalne przychody). Na koniec czerwca 2024 r. powtarzalne przychody wyniosły 650 tys. USD (+32 proc. rdr). Ten silny trend wzrostowy trwa już 10 kwartałów.
Równie duża (+28 proc. rdr) była skala wzrostu ARPU, które sięgnęło 165 USD (657 zł). ARPU na nowych klientach wzrosło o 28 proc. rok do roku i wyniosło 197 USD (785 zł).
Zyskowność spółki została obciążona w raportowanym okresie zdarzeniem jednorazowym – kosztami przeprowadzenia procesu przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora strategicznego. Dodatkowo Brand24 poniósł w tym okresie koszty związane z rozwojem i modernizacją infrastruktury IT na potrzeby nowych funkcjonalności z zakresu AI.
W konsekwencji w pierwszym półroczu 2024 r. wynik operacyjny Brand24 wyniósł -2,3 mln zł, podczas gdy przed rokiem w tym samym czasie spółka wykazała 2,7 mln zł zysku EBIT. Podobnie wygląda EBITDA, która wyniosła -0,3 mln zł, przy +4 mln zł przed rokiem.
"Przychodowo idziemy zgodnie z naszymi założeniami. Obecnie naszym priorytetem jest zwiększania ich skali i dalsza ekspansja w stronę klienta korporacyjnego, który potrzebuje naszych narzędzi w szerszym zakresie. Dlatego również systematycznie wprowadzamy do oferty szereg nowych funkcji AI, które są realnym wsparciem dla dużych klientów. Co za tym idzie, proponujemy wyższe pakiety abonamentowe – na razie nowym klientom. Pierwsze wrażenia są pozytywne, więc wkrótce zaczniemy obejmować nowymi planami kolejne grupy odbiorców" - powiedział Michał Sadowski, prezes Brand24.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Na rynku głównym GPW spółka zadebiutowała 11 maja 2021 r. (PAP Biznes)
alk/ ana/