Profil:
Brand24 SABrand24 pracuje nad nowym produktem, chce utrzymać tempo wzrostu przychodów
Brand24 pracuje nad nowym produktem, który będzie monitorować marki w modelach AI - poinformował na konferencji Michał Sadowski, prezes Brand24. Wskazał, że spółka chce utrzymać tempo wzrostu przychodów. Grupa Brand24 zakończyła 2024 r. ze skonsolidowanymi przychodami na poziomie 35,3 mln zł, tj. 27 proc. więcej rdr.
Na konferencji spółka poinformowała, że nowym produktem, nad którym pracuje jest "Chatbeat".
"To jest produkt, który jest odpowiednikiem Brand24 dla modeli AI, czyli tak jak Brand24 monitoruje markę w całym internecie, tak Chatbeat monitoruje markę w modelach AI" - powiedział na konferencji Michał Sadowski, prezes Brand24.
"Wierzymy, że to jest ciekawy produkt, który pewnie za parę lat będzie już odczuwalnym elementem w naszej strukturze przychodowej. Oczywiście to jest jeszcze świeży produkt, jest jeszcze w fazie beta" - dodał.
Prezes podał, że sprzedaż "Chatbeat" rozpoczyna się od początku maja.
"Wśród kluczowych klientów, nad którymi pracujemy w tej chwili jest 'szybka baza'. (...) Brand24 był oryginalnie napisany jako produkt dla średniej wielkości marek (...). Często łapiemy się na tym, że duzi klienci po prostu muszą trochę dłużej czekać na to, aż dane się wczytają, aż AI asystent odpowie na pytanie. Zatem w tej chwili przebudowujemy bazę danych na tak, aby była kompatybilna z naszym nowym portfolio klientów, czyli z tymi większymi klientami. To jest w tej chwili absolutny priorytet" - powiedział Michał Sadowski.
Prezes wskazał, że spółka pracuje też mocno nad jakością danych - czyli jakością zasięgów, jakością wzmianek. Podał, że Brand24 stara się coraz częściej blokować źródła, które dają niskiej jakości dane.
"Odnośnie tempa wzrostu firmy, to zazwyczaj nie dajemy takich predykcji, ale podpowiedzią jest 2024 rok. W ubiegłym roku tempo wzrostu wynosiło 27 proc. i uważamy je za dobre i ambitne (...). To tempo w jakie celujemy w także w 2025 roku" - powiedział prezes.
Grupa Brand24 zakończyła 2024 r. ze skonsolidowanymi przychodami na poziomie 35,3 mln zł (+27 proc. rdr). Wynik jest zgodny z szacunkami, które spółka podała w lutym.
Natomiast w okresie samego IV kw. 2024 r. skonsolidowane przychody wyniosły 9,9 mln zł, o 0,9 mln zł więcej (+10 proc.) niż w kwartale poprzednim oraz 2,3 mln zł więcej (+30 proc.) niż analogicznym okresie roku poprzedniego.
W IV kw. grupa wypracowała skonsolidowaną EBITDA na poziomie 2,4 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Zysk operacyjny wyniósł 1,4 mln zł, co oznacza wzrost ponad 100 proc. rdr.
W raporcie wskazano, że wzrosty przychodów wynikają bezpośrednio z większego MRR, w tym w szczególności z ARPU, co jest efektem lepszej sprzedaży, zmian cennikowych głównego produktu oraz sprzedaży nowych produktów grupy – Insights24 oraz aplikacji Media Monitoring na platformę Semrush Marketplace.
Na koniec IV kw. 2024 r. grupa zanotowała MRR (miesięczny powtarzalny przychód - przyp.) większy o ok. 27 proc. w ujęciu rok do roku, poprawiając - jak podano - kluczowe wskaźniki operacyjne wpływające na wzrost MRR – pozyskiwanie przychodów z nowych klientów, utrata przychodów odchodzących klientów i w efekcie średni przychód z klienta. Na koniec IV kwartału operacyjny MRR wynosił 2,9 mln zł.
Średni wskaźnik ARPU (średni przychód na użytkownika - przyp.) na koniec IV kwartału 2024 r. wzrósł do poziomu 191 USD (762 zł), co oznacza wzrost o 29 proc. rdr. Podano, że grupa kontynuuje proces aktualizacji cennika produktowego dla poszczególnych grup klientów.
"Cennik wdrożyliśmy od początku marca, więc trudno jeszcze oceniać jego efekty (...). Nie wycofujemy się z tego cennika, więc to jest podpowiedzią, że jak na razie jesteśmy zadowoleni z tego jak konwertuje i jak wpłynął na średni przechód per klient" - powiedział Michał Sadowski.
Wskazano, że zwiększający się udział klientów zagranicznych (o wyższym ARPU niż w wersji polskiej narzędzia) w portfelu wszystkich klientów grupy Brand 24 skutkuje stopniowym wzrostem całkowitego ARPU spółki (przy założeniu stabilnego kursu dolara).
Podano, że na ostateczny wynik przychodów grupy mają wpływ przychody z produktów, pozostałe przychody niesubskrypcyjne oraz kursy walut. Koszty 2024 r. zostały obciążone kosztami procesu pozyskania nowego inwestora w pozycji koszty ogólnego zarządu.
Brand24 jest właścicielem narzędzia do monitoringu treści w internecie. (PAP Biznes)
alk/ osz/