Profil:
11 bit studios SA11 bit studios może sprzedać 1,5-2 mln szt. gry Frostpunk 2 w rok od premiery (opinia)
Sprzedaż gry 11 bit studios Frostpunk 2 może, w zależności od prognoz, wynieść od 1,5 mln do 2 mln egzemplarzy w rok od premiery tytułu - oceniają analitycy. W miesiąc po premierze gra może sprzedać się w liczbie ok. 800 tys. egzemplarzy. Frostpunk 2 zadebiutuje w piątek o 19:00 na PC.
"Szacujemy, że aktualna przedsprzedaż wynosi ok. 200-220 tys. sztuk., z czego ok. 75 proc.- 80 proc. stanowi wersja deluxe. Oczekujemy, że w miesiąc od premiery sprzedaż wyniesie ok. 800 tys. sztuk, z czego ok. 600-650 tys. przypadnie na II kw. 2024 roku" - napisał w biuletynie DM BDM analityk, Krzysztof Tkocz.
Ponadto, DM BDM szacuje, że w całym 2024 roku sprzedaż gry wyniesie 1,4 mln egzemplarzy.
"Prognozujemy sprzedaż w rok od premiery na poziomie 2,0 mln sztuk, łącznie z ekwiwalentem GP = 2,5 mln szt. (5 mln USD dot. wersji PC)" - napisał Tkocz.
DM BDM szacuje, że budżet Frostpunka 2 to ok. 65 mln zł.
"Zakładamy, że w bieżących przychodach ze sprzedaży wersji Deluxe spółka rozpozna tylko część przypadającą na wersję podstawową, czyli 45 USD/EUR. Natomiast pozostałe przychody (30 USD/EUR) z wersji Deluxe będą rozpoznawane w transzach wraz z premierami kolejnych DLC" - ocenił analityk.
"Zakładamy, że zwrot poniesionych kosztów nastąpi w okolicach 0,5 mln sprzedanych egzemplarzy (bez uwzględnienia GP). Mając na uwadze wyżej wspominany sposób rozpoznawania przychodów, oczekujemy informacji o zwrocie w okolicach poniedziałku-wtorku (23-24.09.2024)" - dodał.
W porannym biuletynie wskazano również, że biorąc pod uwagę wpływy z pre-orderów, w tym pełną cenę wersji delux i oczekiwaną przez DM BDM płatność z tyt. GP (5 mln USD - PC), realny zwrot kosztów powinien nastąpić już w dniu premiery.
Ponadto DM BDM oczekuje, że peak graczy pod koniec pierwszego weekendu premiery wyniesie ok. 40-50 tys.
"Liczymy, że oceny graczy wyniosą ok. 83-85 proc. i stopniowo będą się poprawiać" - napisano.
Tkocz wskazał również, że w przypadku premiery pierwszej części Frostpunka sprzedaż w 3 dni od premiery wyniosła 250 tys. sztuk, a sprzedaż w rok od premiery sięgnęła 1,4 mln sztuk.
"Mając na uwadze obecną przedsprzedaż „FP2”, pozycjonowanie się gry w rankingu global topsellers na Steam oraz oceny recenzentów, uważamy, że nasze założenia pozostają realistyczne" - napisał Tkocz.
Z kolei Michał Wojciechowski z Ipopema Securities uważa, że wczorajszy maksymalny peak dla Frostpunk 2 w zaawansowanym dostępie wyniósł 16,7 tys. (Frostpunk 1 miał 17,6 tys. w tym samym czasie).
Wskazał, że ceny na Metacritic wzrosły o 1 punkt do 86/100 (obecnie 2 punkty powyżej pierwszej części, 61 recenzji vs. 70 dla F1), a gra jest obecnie na 6. miejscu wśród najlepiej sprzedających się na Steam (powyżej Black Myth: Wukong i Final Fantasy XVI, poniżej Warhammer 40,000: Space Marine 2, God of War Ragnarok i FC25).
"Gamalytic obecnie szacuje preordery na 191,5 tys. (prawdopodobnie około 200 tys. na premierę, ponieważ strona według naszych szacunków lekko przeszacowuje sprzedaż preorderów)" - napisał Wojciechowski.
Dodał, że liczba obserwujących na Steam wzrosła wczoraj o 1,4 tys., co stanowi 1 proc. bazy.
"Peak we wczesnym dostępie ostatecznie nie zaskoczył i naszym zdaniem implikuje peak pełnej premiery 35-40 tys. w weekend (szeroki zakres 25-55 tys. według naszej oceny), co implikuje sprzedaż na poziomie około 1,5 mln w ciągu 12 miesięcy w porównaniu do naszej niedawno zaktualizowanej rekomendacji z prognozą 1,8 mln" - napisał Wojciechowski.
"Spadająca liczba widzów na Twitch jest negatywna, ponieważ wydaje się, że szanse na nowe rekordy widzów dzisiaj maleją. Dzisiaj, w dniu premiery, firma powinna zwiększyć swoją aktywność marketingową, co przewidujemy, że będzie obejmować płatne streamy jako kluczowy punkt marketingu" - dodał.
Dodał, że Ipopema Securities spodziewa się recenzji użytkowników na poziomie +80 proc.
"Biorąc pod uwagę standardowe problemy techniczne związane z premierą i niektóre negatywne opinie podkreślające wyższość Frostpunk 1 nad jego kontynuacją. Taki wynik nie powinien wpłynąć na oczekiwaną przez nas krzywą sprzedaży" - napisał.
"Premiera God of War (na PC - PAP) była raczej poniżej oczekiwań (znacznie poniżej poprzedniego tytułu), podczas gdy prawdopodobnie była traktowana jako silny benchmark dla obecnej siły sprzedażowej Frostpunka 2. Zwracamy uwagę, że po słabym debiucie FFXVI jest to druga gra, która ostatnio nie spełniła oczekiwań" - napisał.
Ocenił, że po premierze Frostpunk 2 Ipopema spodziewa się, że data premiery i cena The Alters (prawdopodobnie powyżej 30 USD bazowej ceny, modelowe założenie to 40 USD) zostaną ujawnione około tygodnia po premierze Frostpunka 2, z prawdopodobną datą premiery pod koniec października, przed sezonem wyprzedażowym.
Piotr Bogusz, analityk Erste Securities spodziewa się, że peak graczy będzie w przedziale 80-100 tys.
"Oczekujemy +85 proc. pozytywnych recenzji na Steam" - wskazał Bogusz.
Erste Securities prognozuje sprzedaż tytułu na 1,1 mln kopii w 2024 roku, a 700 tys. z nich sprzeda się jednym miesiącu. (PAP Biznes)
mcb/ ana/