Profil:
Brand24 SABRAND24 SA (40/2024) Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za III kwartał 2024 r.
Raport bieżący 40/2024
Zarząd Brand 24 S.A. [Spółka, Emitent] informuje, że w związku z zakończeniem w dniu 15 października 2024 r. procesu agregacji danych operacyjnych za III kwartał 2024 r. Zarząd Emitenta przekazuje do publicznej wiadomości informacje o działalności handlowej Spółki i spółki zależnej w ww. okresie.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów [MRR] na koniec III kwartału 2024 r. wyniosła 726 tys. USD [tj. 2,88 mln PLN], co oznacza wzrost o 195 tys. USD, czyli o 37% w ujęciu rok do roku.
Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego [ARPU] na koniec III kwartału 2024 r. wyniósł 185 USD [732 PLN] co oznacza wzrost o 46 USD [33 %] w ujęciu rok do roku. Natomiast średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego tj. użytkownika pozyskanego w III kwartale 2024 roku wyniósł 227 USD [901 PLN] co oznacza wzrost o 47 USD [26 %] w ujęciu rok do roku.
W ocenie Emitenta głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki III kwartał 2024 r. były:
1] przebudowa cennika dla klientów;
2] kurs USD względem PLN;
3] pojawienie się nowych funkcji aplikacji BRAND24,
4] przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek;
W ocenie Emitenta głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki III kwartału 2024 roku będą:
1] dalsza praca nad dopasowaniem cennika do potrzeb klienta;
2] pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów Brand24 w stronę większych marek;
3] pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24;
4] wpływ kursu USD względem PLN;
5] bieżąca sytuacja makroekonomiczna oraz możliwe spowolnienie gospodarcze.
Wszystkie wyliczenia finansowe zostały wykonane w oparciu o średni kurs dolara w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku.
Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów.
Termin MRR [ang. Monthly Recurring Revenue] obliczany jest wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych. Natomiast ARPU [ang Average Revenue Per User] obliczany jest jako wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych podzielona przez łączną liczbę klientów dokonujących płatności w okresie danego miesiąca. Wskazane powyżej wskaźniki odnoszą się do danych GK Brand 24. Powyższe definicje oraz metodologię jej obliczania są takie same, jak definicje oraz metodologia obliczania tych wskaźników w raportach okresowych Emitenta.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz