Wartość polskiego rynku odzieży i obuwia w '24 wzrośnie o 4 proc. rdr - PMR Market Experts

Wartość polskiego rynku odzieży i obuwia w 2024 roku wzrośnie o 4 proc. rdr i wyniesie niemal 60 mld zł - ocenia firma badawcza PMR Market Experts.

"Zgodnie z najnowszymi danymi PMR Market Experts, wartość polskiego rynku odzieży i obuwia, obejmującego także bieliznę i akcesoria, w 2024 roku wyniesie niemal 60 mld złotych. Oznacza to wzrost o 4 proc. rdr, co potwierdza stabilność tego sektora, pomimo zmieniających się warunków gospodarczych" - napisano w raporcie.

Zgodnie z danymi PMR odzież stanowi główną część, reprezentując około 70 proc. całej wartości sektora.

"Jednak to akcesoria modowe cieszą się największą dynamiką wzrostu, notując około 6 proc. wzrostu rdr. To z kolei wskazuje na rosnące zainteresowanie dodatkami modowymi. Zwiększone zapotrzebowanie na akcesoria odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów – ci coraz częściej inwestują w elementy uzupełniające garderobę, podkreślając swój indywidualny styl" - napisano.

Autorzy badania piszą, że przewidywania na najbliższe lata wskazują na dalszy wzrost rynku, choć jego dynamika będzie zależna od wielu czynników, w tym rozwoju e-commerce, sytuacji gospodarczej oraz zmieniających się preferencji konsumenckich.

Według raportu głównym kanałem sprzedaży na polskim rynku odzieży i obuwia pozostają sieci odzieżowe, które odpowiadają za niemal 48 proc. całkowitej sprzedaży.

"To one nadają ton rynkowi, kreując trendy i promując nowe kolekcje. Jednocześnie sprzedaż internetowa, obejmująca już jedną trzecią rynku, stale rośnie. E-commerce odgrywa kluczową rolę w zakupach, szczególnie w kontekście post-pandemicznych nawyków zakupowych. Konsumenci coraz chętniej korzystają z e-sklepów, co jest wynikiem zarówno wygody, jak i szerszego asortymentu dostępnego w internecie" - napisano.

PMR podaje, że dystrybucja odbywa się także poprzez inne kanały, takie jak dyskonty niespożywcze, bazary i sklepy wielobranżowe. Dyskonty odgrywają coraz większą rolę, szczególnie w segmencie mody budżetowej, gdzie klienci szukają atrakcyjnych cen. Mimo rosnącej roli e-commerce, sklepy stacjonarne nadal stanowią ważny element krajobrazu handlowego. (PAP Biznes)

map/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6161 0,19%
1 EUR 4,3191 0,00%
1 GBP 5,2168 0,76%
100 JPY 2,6481 -0,15%
1 USD 3,9964 0,37%