Profil:
Agora SAAgora oczekuje dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w '25 na poziomie ok. 6,5-8,5 proc.
Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w całym 2025 r. będzie na poziomie około 6,5-8,5 proc. Wzrost rynku reklamowego ogółem powinien być zbliżony do obserwowanego w całym 2024 r. - poinformowała Agora w sprawozdaniu zarządu.
Agora podała, że rynek reklamy w Polsce wzrósł w czwartym kwartale 2024 r. o ponad 8 proc., a reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 3,99 mld zł. W pierwszym kwartale 2024 r. dynamika wzrostu rynku reklamowego wyniosła 11 proc., a w kolejnych osiągnęła 9 proc. W całym 2024 r. rynek reklamy w Polsce osiągnął wartość ok. 13,0 mld zł i wzrósł o ponad 9 proc. w stosunku do 2023 r.
"W całym 2024 r. dynamika wzrostu rynku reklamowego wyniosła ponad 9 proc. i osiągnęła poziom nieznacznie wyższy niż przewidywany w założeniach Agory SA. Warto zauważyć, że w całym 2024 wartość rynku reklamowego była o ponad 30 proc. większa niż w rekordowym przed pandemią COVID-19 roku 2019" - napisano w sprawozdaniu.
Spółka oceniła, że nie ma pewności, na ile uwolnienie środków z KPO wpłynie już w samym 2025 r. na wzrost polskiego PKB, a tym samym na wzrost rynku reklamowego.
"Po drugie, trudno jest przewidzieć, jak zachowają się spółki skarbu państwa i same ośrodki administracji państwowej przy wydatkowaniu środków na ogłoszenia i reklamy. Obecnie trudno jest oszacować, czy środki te będą w 2025 r. mniejsze, czy porównywalne z tymi, które pojawiły się na rynku reklamowym w ostatnich latach" - dodano. (PAP Biznes)
doa/ osz/