Profil:
Agora SAAgora w '25 chce jak najlepiej zdyskontować prognozowany przez nią wzrost rynku reklamy
Agora chce w 2025 roku jak najlepiej zdyskontować prognozowany przez nią wzrost rynku reklamy i spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu frekwencji kinowej - poinformował podczas wideokonferencji prezes spółki, Bartosz Hojka.
"Jeżeli chodzi o nasze media reklamowe, to chcemy możliwie najlepiej zdyskontować oczekiwane przez nas kilkuprocentowy wzrost dynamiki rynku reklamowego w 2025 roku i podobnie na rynku kinowym, tutaj też spodziewamy się kilkuprocentowego wzrostu frekwencji. Oczekujemy, że nasze kina będą w korzyściach z tego wzrostu uczestniczyły przynajmniej w takim stopniu w jakim będzie rósł rynek" - powiedział prezes Agory.
Agora w raporcie kwartalnym podtrzymała prognozę dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w całym 2025 r. na poziomie około 6,5-8,5 proc.
"Pracujemy również intensywnie nad portfelem naszych mediów cyfrowych i nad wypracowaniem planu ściślejszej, lepszej współpracy wewnątrz grupy jeżeli chodzi o nasz media cyfrowe, tak żebyśmy mogli jeszcze lepiej wykorzystywać nasze kompetencje i nasze marki. W praktyce oznacza to m.in. wspólne działania sprzedażowe i bliższą współpracą naszych redakcji" - wskazał Hojka.
Ponadto spółka widzi przestrzeń do uzyskania kolejnych synergii wynikających z postępującej konsolidacji Agory i Eurozetu.
"Naszym zadaniem, w 2025 roku i w kolejnych (latach - PAP) będzie utrzymanie pierwszej pozycji, którą zajęliśmy jeśli chodzi o totalny zasięg wszystkich naszych mediów" - wskazał prezes.
Hojka wskazał również, że trudno przewidzieć kiedy bigtechy i polskie media mogłyby dojść do porozumienia w kwestii sprawiedliwych opłat od gigantów cyfrowych dla mediów za wykorzystywanie ich treści.
"Jesteśmy na takim etapie, na którym trudno jest przewidywać efekt tych rozmów, zarówno co do ewentualnego kształtu porozumienia, jak i potencjalnego terminu, w którym moglibyśmy to porozumienie zawrzeć" - powiedział.
"Dynamika tych rozmów na całym świecie jest po prostu trudna. Kilka miesięcy temu zostały zawarte porozumienia przez największych wydawców francuskich z największymi globalnymi platformami, pomimo dużego wsparcia państwa dla krajowych nadawców i wydawców, a te rozmowy tam toczyły się już od bardzo dawna, od prawie trzech lat" - dodał.(PAP Biznes)
mcb/ asa/