Profil:
Mabion SAAktywny pipeline ofertowy Mabionu wynosi aktualnie ok. 320 mln USD; wyniki III kw. poniżej oczekiwań
Aktywny pipeline ofertowy Mabionu wynosi aktualnie ok. 320 mln USD - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. W III kw. 2024 r. Mabion miał 0,5 mln zł przychodów, 15,1 mln zł straty operacyjnej, 12,9 mln zł straty EBITDA i 16,3 mln zł straty netto. Wyniki te okazały się gorsze od oczekiwań analityków.
"Wierzymy, że wkrótce pozyskiwanie nowych klientów będzie systematycznym i regularnym elementem naszych sprawozdań, przyczyniając się do dywersyfikacji przychodów i budując powtarzalny, przewidywalny dla inwestorów biznes. Łączna wartość wszystkich aktywnych ofert Mabion, które są obecnie w trakcie rozstrzygania, wynosi 320 mln USD. Prowadzimy 20 otwartych procesów sprzedażowych na różnych etapach rozmów, a od początku roku złożyliśmy łącznie 31 ofert na usługi CDMO, znacząco więcej niż 18 ofert z ubiegłego roku" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym Adam Pietruszkiewicz, członek zarządu ds. rozwoju biznesu.
W trzecim kwartale 2024 r. Mabion odnotował 0,5 mln zł przychodów, 15,1 mln zł straty operacyjnej, 12,9 mln zł straty EBITDA i 16,3 mln zł straty netto. Konsensus PAP Biznes zakładał 12,4 mln zł przychodów, 3,4 mln zł straty EBITDA, 5,6 mln zł straty operacyjnej i 6,5 mln zł straty netto.
Jak wyjaśnił prezes Krzysztof Kaczmarczyk, wyniki trzeciego kwartału odzwierciedlają wpływ zakończonego w maju okresu gwarantowanego z Novavax.
"Przychody od nowego, pozyskanego przez nas w sierpniu klienta biotechnologicznego z Wielkiej Brytanii, nie są jeszcze rozpoznane w naszym P&L pomimo rozpoczęcia we wrześniu, zgodnie z planem, świadczenia ustalonych usług CDMO" - powiedział Kaczmarczyk.
Dodał, że Mabion negocjuje kolejny kontrakt z nową firmą w zakresie świadczenia usług CDMO, który może być o skali wyższej niż zawarty z klientem z Wielkiej Brytanii, niemniej znacząco niższy niż kontrakt z Novavaxem.
"Trzeci kwartał 2024 roku odznaczał się przede wszystkim wysoką dyscypliną kosztową, która pomimo wymagającego otoczenia biznesowego, w którym firmy zmagają się z inflacją i wzrostem kosztów pracowniczych, pozwoliła nam ograniczyć koszty o 2,9 mln zł kdk. Po trzech kwartałach br. wygenerowaliśmy mocny cash flow z przepływami operacyjnymi w wysokości 48,1 mln zł, w efekcie utrzymując wysoki poziom środków pieniężnych na koniec września, który wyniósł 47,0 mln zł i zmniejszył się o 3,2 mln zł kdk. Kontynuujemy zatem wdrażanie Strategii 2023-2027, ze szczególnym uwzględnieniem intensyfikacji działań z zakresu business development” – powiedział Grzegorz Grabowicz, członek zarządu ds. finansowych. (PAP Biznes)
doa/