Profil:
Allegro.eu S.A.Blisko połowa kupujących online rozpoczyna zakupy od platform marketplace - raport
45 proc. kupujących online rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową od platform marketplace, co oznacza wzrost o 11 p.p. względem 2023 roku - wynika z raportu “Customer Journey 2025”, przeprowadzonego przez agencję Minds&Roses na zlecenie Allegro.
Jak podano, 36 proc. wybiera Allegro. Drugim najczęściej wybieranym miejscem startu jest wyszukiwarka Google (19 proc.). Kolejne miejsca zajmują: strony sklepów online (7 proc.), porównywarki cenowe (4 proc.) oraz serwisy ogłoszeniowe (3 proc.).
"W porównaniu z 2024 rokiem Allegro umocniło swoją pozycję jako miejsce rozpoczęcia ścieżki zakupowej w kilku kategoriach produktowych. Największe wzrosty odnotowano w kategoriach: środki czystości (+10 p.p.), artykuły dla zwierząt (+8 p.p.), kolekcje i sztuka (+8 p.p.), motoryzacja (+6 p.p.) oraz dom i ogród (+6 p.p.)" - napisano.
Z raportu wynika, że 7 na 10 osób rozpoczynających zakupy na platformach wybiera Allegro.
"Nadal silny jest trend compressed commerce, czyli zakupów maksymalnie skróconych i skondensowanych w jednym miejscu, realizowanych w jak najkrótszym czasie. Aż 44 proc. konsumentów finalizuje transakcję jeszcze tego samego dnia co rozpoczynają poszukiwania, a blisko jedna piąta decyduje się na zakup od razu. Ponad połowa e-klientów oczekuje możliwie szybkich zakupów, a niemal 8 na 10 z nich przyznaje, że w przypadku mało znanych produktów oczekuje pełnych informacji w miejscu zakupu - aby uniknąć konieczności poszukiwania dodatkowych źródeł" - napisano w komunikacie prasowym dotyczącym raportu.
Badanie przeprowadzone w kwietniu 2025 r. metodą wywiadów CAWI na reprezentatywnej grupie 2000 osób, które w ciągu 3 miesięcy poprzedzających badanie wyszukiwały i/lub dokonały zakupu produktów online.(PAP Biznes)
pel/ ana/