Profil:
BoomBit SABoomBit planuje w '24 premierę ok.10 tytułów, obserwuje słabszy sentyment na rynku gier mobilnych
BoomBit planuje na 2024 rok premierę około 10 tytułów, przygotowywanych wewnętrznie, jak i we współpracy z zewnętrznymi studiami. Grupa liczy, że pomimo słabszego sentymentu na rynku gier mobilnych, rynek ten będzie nadal rósł, wzrosty czeka także rynek reklamowy, a spółka zamierza zwiększyć swoją ekspozycję w segmencie gier wydawanych na PC oraz na konsolach - poinformował BoomBit.
"Rynek gier mobilnych nadal rośnie, tylko nie rośnie już tak jak kiedyś - wszelkie przewidywania mówią o tym, ż ten rynek będzie dalej rósł, nie będą to wzrosty po 4-5 proc., ale będzie to 1-2 proc. Na pewno będzie też rósł rynek reklamowy. Na rynku następuje też duża konsolidacja i będzie trudniej dla mniejszych spółek, ale sądzę, że BoomBit będzie sobie dobrze radzić w tym ekosystemie" - powiedział na konferencji prezes spółki Marcin Olejarz.
"Największe szanse dla nas to nowe gry. Będziemy wydawać nasze +pociągi+, będziemy wydawać Loot Heroes, będzie też nowa gra osadzona w uniwersum Hunt Royale - Hunt Origin. Planowaliśmy tę grę wydać pod koniec tego roku, prawdopodobnie pod koniec roku będzie soft launch, a gra zostanie wydana w I kwartale 2025 roku. Też wierzę w segment blockchain, że może nas pozytywnie zaskoczyć. Będziemy się starali pozyskiwać nowe tytuły i zwiększać przychody z istniejących" - dodał.
Prezes podtrzymał, że na 2024 rok planowane są premiery około 10 tytułów.
BoomBit podał w raporcie półrocznym, że grupa zamierza zwiększyć swoją ekspozycję w segmencie gier wydawanych na PC (Steam) oraz na konsolach. W pierwszej kolejności planowane jest wydawanie na Steam wersji free-to-play gier z obecnego portfolio gier mobilnych grupy.
Obecnie najistotniejszą pozycją przychodów grupy BoomBit stanowią przychody z reklam, więc koniunktura w tej branży jest jednym z czynników warunkujących wynik finansowy grupy.
W I półroczu grupa BoomBit odnotowała 112,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym: w tym 108,4 mln zł z gier mobilnych i 3,9 mln zł z projektów blockchain.
Wśród najpopularniejszych tytułów znalazły się Hunt Royale (20,1 mln zł), Darts Club (15,7 mln zł) oraz Falling Art Ragdoll Simulator (7,1 mln zł).
Przychody z gier Mid-Core wyniosły około 60,3 mln zł (w porównaniu do 78,9 mln zł w I połowie 2023 r.), a niższe przychody z tego segmentu gier były pochodną ograniczonych wydatków na User Acquisition, głównie w Hunt Royale.
Gry z gatunku Hyper-Casual wypracowały około 48,1 mln zł (48,4 mln zł w I pół. 2023). W samym II kwartale przychody wyniosły 21,3 mln zł, czyli spały 21 proc. kdk.
W połowie sierpnia premierę miała gra Idle Royal Stories, a 19 września na rynek trafiła gra Clash of Destiny.
Prezes pytany, czy gra Clash of Destiny może mieć potencjał podobny do Hunt Royale, odpowiedział: "Ciężko powiedzieć na ten moment, ale wierzymy, że ma podobny".
W II kwartale wpływ na wyniki grupy miało księgowe rozpoznanie utraty kontroli grupy BoomBit nad ADC Games. Zysk przed opodatkowaniem z tego tytułu wyniósł 10,1 mln zł. Zysk ten został częściowo skompensowany innym zdarzeniem o charakterze jednorazowym - odpisami z tytułu utraty wartości nakładów na prace rozwojowe w łącznej kwocie 4,2 mln zł.
Po wyeliminowaniu tych zdarzeń skonsolidowana skorygowana EBITDA grupy BoomBit wyniosła w pierwszym półroczu 2024 r. 13 mln zł (6,2 mln zł w samym II kwartale), a skorygowany skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,9 mln zł (1,4 mln zł w samym II kwartale).(PAP Biznes)
seb/ asa/