Profil:
BoomBit SAGrupa BoomBit miała w III kw. 2,6 mln zł zysku netto i 7,6 mln zł EBITDA
Grupa BoomBit miała w III kw. 2,6 mln zł zysku netto oraz 7,6 mln zł wyniku EBITDA - podała spółka w komunikacie prasowym. Narastająco po trzech kwartałach 2024 roku spółka wypracowała 6,6 mln zł skorygowanego, skonsolidowanego zysku netto oraz 20,6 mln zł skorygowanej EBITDA.
W trzecim kwartale w segmencie gier mobilnych, wyniki wyniosły odpowiednio 6,6 mln zł EBITDA i 2,1 mln zł zysku netto. Segment blockchain miał 1 mln zł EBITDA oraz 0,6 mln zł zysku netto.
Narastająco po dziewięciu miesiącach 2024 roku spółka wypracowała 167,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 162,2 mln zł z gier mobilnych i 5,5 mln zł z projektów blockchain.
Wśród najpopularniejszych tytułów na czele pozostały Hunt Royale (31,6 mln zł od początku 2024 r. i 11,5 mln zł w III kw.) oraz Darts Club (22,1 mln zł w I-III kw. i 6,5 mln zł w III kw. 2024), a w samym trzecim kwartale 2024 r. wysokie przychody wypracowały debiutujące w maju Dawn of Ages (3,1 mln zł i 6,8 mln zł od premiery) oraz wprowadzony na rynek w wakacje Downhill Race League (2,1 mln zł).
"Pracujemy nad przygotowaniem nowych tytułów i wprowadzamy na rynek kolejne zapowiadane wcześniej gry Mid-Core. We wrześniu swoją premierą miało Clash of Destiny, a przed kilkoma dniami zadebiutowała gra Loot Heroes, nowy RPG pod względem rozgrywki podobny do Hunt Royale. Jeszcze w IV kw. planowana jest premiera Rest Stop Tycoon, a na I kw. 2025 roku przygotowujemy wydanie Train King Tycoon oraz soft launch gry Hunt Origin, osadzonej w uniwersum Hunt Royale, ale z zupełnie nowym gameplayem i mechaniką" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Marcin Olejarz.
"Warte odnotowania są (...) dobre, zauważalne wyniki kilku wprowadzonych w trakcie wakacji gier Hyper-Casual: Downhill Race League, Offroad Runner czy Car Sales Simulator. (...)Pracujemy nad dalszą dywersyfikacją przychodów, jesteśmy w trakcie komercjalizacji naszych narzędzi Business Intelligence oraz Playable Ads. Zamierzamy również zwiększyć swoją ekspozycję w segmencie gier wydawanych na Steam oraz na konsolach. W pierwszej kolejności na Steam chcemy wydać wersję free-to-play Dawn of Ages, jeszcze w pierwszym kwartale 2025 roku" – dodał Marcin Olejarz.
Jak podano, najważniejszą premierą w ostatnim kwartale była gra Clash of Destiny, która zadebiutowała we wrześniu, a dobre recenzje i wyniki osiągnęły także Offroad Runner czy Car Sales Simulator. W drugiej połowie listopada we współpracy ze studiem Madcore wydana została gra Loot Heroes.
Wskazano, że aktualnie grupa kontynuuje prace nad projektami opartymi na technologii blockchain i w trzech kwartałach 2024 roku osiągnęła w tym segmencie działalności przychody na poziomie 5,5 mln zł. Dotyczą one sprzedanych przez BoomLand NFT do gry Hunters on Chain na kwotę 1,5 mln zł oraz przychodów z grantu otrzymanego od operatora protokołu Immutable w wysokości 1,5 mln zł. Ponadto w przychodach tego segmentu uwzględnione zostało 2,4 mln zł z grantu otrzymanego od Fundacji NEAR przez PlayEmber należącej do Grupy ADC Games.
Na koniec czerwca 2024 roku nastąpiła dekonsolidacja Grupy ADC Games, zaś pod koniec października BoomBit podpisał umowę sprzedaży 16,7 proc. udziałów, obniżając swój udział w akcjonariacie Grupy ADC do 33,3 proc. (PAP Biznes)
mcb/ gor/