Profil:
Cyfrowy Polsat SACyfrowy Polsat podtrzymuje cele strategii 2023+; w przyszłych kw. mniejsze wydatki inwestycyjne
Cyfrowy Polsat podtrzymał cele strategii 2023+, która zakłada m.in. 500 mln zł implementalnej EBITDA z segmentu zielona energia w 2026 roku - poinformował podczas wideokonferencji wiceprezes spółki Maciej Stec. Ze względu na kończącą się już strategię w następnych kwartałach nastąpi delikatne zmniejszenie wydatków inwestycyjnych.
"Podtrzymujemy 500 mln implementalnej EBITDA od 2026 roku w ramach realizowanej przez nas strategii 2023+ (segment zielona energia - PAP) (...). Jeśli chodzi o możliwości produkcyjne zielonej energii, to już ogromnie mnie cieszy, że w 2024 roku wyprodukowaliśmy o ponad 1 TWh czystej zielonej energii, a nasze możliwości produkcyjne w 2026 roku osiągną potencjał 1,7 TWh. W linii kodeksowej zakładaliśmy wydatki 5 mld zł w tym segmencie, zrealizowaliśmy na koniec 2024 roku 3,2 mld zł (...) zakończymy tę inwestycję na poziomie 3,9 mld zł, czyli o 1,1 mld zł mniej" - powiedział wiceprezes ds. strategii Maciej Stec.
"Przypominam (...) - my powoli kończymy nasze wydatki inwestycyjne, jeśli chodzi o naszą strategię 2023+, więc można się spodziewać w kolejnych kwartałach już trochę niższych wydatków. Będą one już dość niskie jak skończymy elektrownię wiatrową w Drzeżewie" - wskazała członkini zarządu ds. finansowych i ESG, Katarzyna Ostap-Tomann.
Ponadto dodała, że budowa najprawdopodobniej wcześniej niż dotychczas planowano.
Wskazała również, że Free Cash Flow po korekcie na wydatki inwestycyjne na segment OZE osiągnął w 2024 roku ponad 1,3 mld zł.
"To pokazuje, jak dobre mamy możliwości do generowania gotówki i rzeczywiście to jest bardzo dobry wskaźnik dla naszej grupy. Dług netto do EBITDA jest na poziomie 3,59, ale proszę zwrócić uwagę na to, że w trakcie roku, pomimo tego, że ponosiliśmy wydatki inwestycyjne (...), mamy bardzo niewielki wzrost wskaźnika" - powiedziała.
Wskazała również, że drugą cześć sprzedaży mieszkań z segmentu nieruchomościowego, będzie rozpoznana w wynikach za I kw. 2025 roku, ale dodała, że ich wpływ nie będzie tak duży jak w IV kw.
Z kolei prezes spółki Mirosław Błaszczyk poinformował, że w 2025 roku Cyfrowy Polsat planuje kontynuować długoterminową strategię budowania wartości w każdym z segmentów.
"W obszarze usług B2C i B2B dążymy do dalszego zwiększenia ARPU (średni przychód na użytkownika - PAP) przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego wskaźnika churn (wskaźnik rezygnacji - PAP) poprzez strategię Multiplay" - powiedział prezes.
"Będziemy również konsekwentnie rozbudowywać naszą sieć 5G przy użyciu pasm 3,6 GHz i 700 MHz" - dodał.
W segmencie mediowym w 2025 roku priorytetem Cyfrowego Polsatu pozostanie utrzymanie wysokich współczynników oglądalności kanałów i silnej pozycji na rynku reklamy telewizyjnej.
"W segmencie zielonej energii skupimy się na zakończeniu budowy i uruchomieniu farmy wiatrowej Drzeżewo. (...) Przy dobiegających końca strategicznych inwestycjach dotyczących tego segmentu maksymalizacja przychodów ze sprzedaży zielonej energii będzie naszym kluczowym celem" - wskazał prezes.
"W obszarze finansów kontynuujemy efektywne zarządzanie inwestycjami i kontrolą kosztów - zapewni to utrzymanie dyscypliny finansowej, wspierając zrównoważony rozwój. Jednocześnie po zakończeniu głównych inwestycji strategicznych w energię odnawialną, chcemy skupić się na redukcji zadłużenia grupy" - dodał. (PAP Biznes)
mcb/ asa/