Profil:
Bank Handlowy w Warszawie SABank Handlowy ma umowę sprzedaży działalności detalicznej banku na rzecz VeloBanku
Bank Handlowy ma umowę sprzedaży działalności detalicznej banku na rzecz VeloBanku - podał Bank Handlowy w komunikacie prasowym. Wskazano, że sprzedaż jest spójna ze strategią Citi Handlowego i przyczyni się do dynamicznego rozwoju banku.
Podano, że Bank Handlowy podpisał z VeloBank, Promontoria Holding 418 B.V. (jedyny akcjonariusz VeloBanku) oraz Citibank Europe Plc umowę dotyczącą podziału przez wyodrębnienie działalności detalicznej Banku Handlowego na rzecz VeloBanku.
W komunikacie wskazano, że Citi Handlowy chce być jedną z najbardziej efektywnych instytucji finansowych na polskim rynku: do 2027 roku zwrot na kapitale (ROE) ma wynieść około 19 proc., zwrot na aktywach (ROA) - około 2,6 proc., a wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) ma spaść poniżej 30 proc.
Citi Handlowy zamierza też kontynuować politykę dywidendową, przeznaczając na wypłatę dywidendy od 75 proc. do 100 proc. zysku netto (po uzyskaniu zgody regulatora).
"Nasza bankowość detaliczna z kolei zyskuje inwestora, dla którego jest to segment strategiczny. Intencją VeloBanku jest rozwój biznesu, zwiększenie udziałów rynkowych i zapewnienie najlepszych rozwiązań dla klientów. Co bardzo ważne, do VeloBanku przechodzą nasi pracownicy. To oznacza, że klienci będą obsługiwani przez tych samych doradców, z którymi często mają wieloletnie relacje. Naszym celem jest zapewnienie klientom jak najbardziej płynnego i komfortowego przejścia do ich nowego banku" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym prezes Elżbieta Czetwertyńska.
"Po wyjściu z biznesu detalicznego Citi Handlowy pozostanie spółką notowaną na GPW. Tak jak dotychczas, planujemy regularnie wypłacać dywidendę akcjonariuszom. Rozmawiamy też z regulatorem na temat podzielenia się z akcjonariuszami zyskiem z lat poprzednich" - dodała.
Intencją banku jest, aby do akcjonariuszy w formie dywidendy trafiły również wpływy ze sprzedaży segmentu bankowości detalicznej, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora.
Citi Handlowy zakłada, że do 2027 roku zysk netto odpowiadający działalności biznesu detalicznego zostanie odbudowany wyższym zyskiem bankowości instytucjonalnej.
Ważnym obszarem zaangażowania banku będą także inicjatywy wpisujące się w strategiczne priorytety kraju, jakimi są transformacja energetyczna oraz wynikające z sytuacji geopolitycznej rosnące inwestycje na rzecz obronności. Bank wykorzysta przynależność do globalnej sieci Citi m.in. do koordynowania zaawansowanych i pionierskich transakcji na rynku w Polsce.
Ważnym elementem strategii banku jest także wsparcie klientów w transformacji ich modeli biznesowych w kierunku zrównoważonego rozwoju. Citi Handlowy przeznaczy 2 mld zł na zieloną transformację klientów, oferując im wachlarz rozwiązań oraz doradztwo w tym zakresie. (PAP Biznes)
alk/ gor/