Profil:
Eurocash SAEurocash, Chorten i Netto Polska chcą dołączyć do EMD, europejskiej grupy zakupowej
Grupa Eurocash, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają utworzyć wspólnego przedsiębiorcę w postaci spółki joint venture, aby dołączyć do European Marketing Distribution (EMD), europejskiej grupy zakupowej - podały spółki w komunikacie prasowym.
Jak podano, dzięki współpracy w ramach EMD, nowi członkowie będą mogli zwiększyć swoje możliwości zakupowe na szczeblu europejskim, generując znaczne oszczędności w łańcuchu dostaw, które zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie oferty dla klientów końcowych ich sieci.
"Obecność nowego uczestnika w EMD, który zostanie utworzony przez Grupę Eurocash, Grupę Chorten i Netto Polska, powinna przełożyć się na poprawę warunków zakupowych dla detalistów współpracujących w ramach sieci Grupy Eurocash i Chorten oraz klientów sieci sklepów Netto Polska" - napisano.
Spółki zrzeszają około 20 tys. sklepów, generując roczny obrót przekraczający 12 mld euro, co - jak podano - czyni je drugim największym graczem na polskim rynku sprzedaży detalicznej.
Do utworzenia wspólnego przedsiębiorcy konieczna jest zgoda prezesa UOKiK.
European Marketing Distribution (EMD) to największa w Europie międzynarodowa grupa zakupowa w sektorze handlu detalicznego FMCG. Zrzesza niezależnych detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów, umożliwiając im wspólne negocjacje z globalnymi producentami. (PAP Biznes)
pel/ gor/