Profil:
Oponeo.pl SADadelo celuje w 50-proc. wzrost przychodów w '24, w '26 możliwa ekspansja zagraniczna (wywiad)
Dadelo, którego przychody wzrosły w I pólroczu 2024 roku o 58,3 proc., chciałoby w całym 2024 roku utrzymać 50 proc. dynamikę zwyżki sprzedaży - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes Ryszard Zawieruszyński. Dodał, że na początku 2025 roku Dadelo chce otworzyć sklep w Gdańsku, a w 2026 roku pierwszy zagraniczny.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników drugiego kwartału. Ostatnie tygodnie pokazują, że na rynku jest trochę słabiej niż na początku sezonu, jednak my radzimy sobie dobrze. Mamy duże zasoby finansowe, więc możemy pozwolić sobie w zakupach rowerów i akcesoriów na spore ryzyko" - powiedział prezes.
"Marża brutto w drugim kwartale jest powyżej zakładanego na ten rok planu, a nasze wyniki finansowe są w drugim kwartale znacznie lepsze niż w ubiegłym roku. W związku z wysoką sprzedażą zmieniamy prognozy przychodów na 50 proc. z wcześniej zakładanych 35 proc. na cały 2024 rok. Po dwóch tygodniach lipca nasza sprzedaż dalej wygląda całkiem obiecująco, co daje podstawę do podwyższenia prognoz sprzedażowych" - dodał.
Według szacunków przychody Dadelo wzrosły w drugim kwartale 2024 roku o 47,7 proc. do 103,9 mln zł.
Narastająco, od początku roku wstępna sprzedaż wyniosła 157,1 mln zł, co oznacza wzrost o 58,3 proc. rdr.
W lutym 2024 roku Zawieruszyński zapowiadał w wywiadzie dla PAP Biznes, że w 2024 roku spółka chce powrócić do marży brutto na sprzedaży na poziomie 27 proc., po jej spadku o ok. 2 pkt. proc. w 2023 roku.
Dadelo należy do grupy Oponeo i jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej.
W drugim kwartale 2023 roku przychody spółki wzrosły o 69,1 proc. do 70,1 mln zł.
Na początku kwietnia 2023 roku spółka uruchomiła w Warszawie pierwszy sklep stacjonarny. W lutym 2024 roku ruszył drugi sklep na Bielanach Wrocławskich.
"Wybraliśmy już lokalizację dla naszego trzeciego sklepu. Planujemy otworzyć go na początku przyszłego roku w Trójmieście. Kolejnym miejscem może być Polska Centralna, negocjujemy 2 lokalizacje. W 2026 roku moglibyśmy otworzyć trzy kolejne sklepy. Interesują nas lokalizacje w miastach takich jak Katowice, Łódź i Kraków" - powiedział Zawieruszyński.
"Obecnie nie jesteśmy już tylko firmą internetową, ale omnichannelową. To rozwiązanie się sprawdza. Widzimy, że wielu klientów choć umawia się przez internet, dojeżdża z dużych odległości do naszego sklepu stacjonarnego, żeby przetestować rower. Dlatego chcemy mieć sklepy zlokalizowane stosunkowo równomiernie na terytorium Polski. Przy sieci wielkości 7-8 sklepów, czyli najwcześniej w 2026 roku, możemy już zacząć myśleć o ekspansji zagranicznej. Rozważamy otwarcie stacjonarnego sklepu w którymś z sąsiednich krajów razem ze sklepem internetowym w lokalnym języku" - dodał.
Dadelo prowadzi internetową sprzedaż przez platformy CentrumRowerowe. pl oraz Dadelo. pl. Od 2022 r. w ofercie Dadelo są rowery pod własnymi brandami: Oxfeld i Unity, które produkowane są na zlecenie w Azji i w Polsce. Dadelo sprzedaje też pod marką własną rowery elektryczne wyprodukowane w Polsce.
Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)
epo/ ana/