Dino podtrzymuje cel wysokiego jednocyfrowego wzrostu LFL w 2025 r. (opis)

Dino Polska podtrzymuje cel wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w tym roku i powrotu marży EBITDA na ścieżkę wzrostu - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.

DINO2.jpg

"Wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami. Podtrzymujemy całoroczne cele, w tym wysoki jednocyfrowy wzrost sprzedaży LFL i powrót marży EBITDA na ścieżkę wzrostu" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

"Sygnalizowaliśmy, że pierwszy kwartał będzie obciążony przesunięciem Świąt Wielkanocnych i nie jest to dobry wyznacznik dla całego roku. Wysokie jednocyfrowe LFL są osiągalne i poprawa marży EBITDA też jest osiągalna" - dodał.

W pierwszym kwartale marża EBITDA wyniosła 7,24 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 7,38 proc.

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł 0,5 proc. wobec 11,9 proc. w I kwartale 2024 roku.

Jak podała spółka, na słabszą dynamikę LFL wpływ miało przesunięcie Wielkanocy z I kw. 2024 r. do II kw. 2025 r. oraz dwa dni handlowe mniej w I kw. 2025 r. w porównaniu z I kw. 2024 r.

Jak wskazał dyrektor finansowy, wpływ tych dwóch czynników na dynamikę LFL można szacować na 5 punktów procentowych.

Krauze poinformował, że efekt przesunięcia świąt powinien z kolei korzystnie wpływać na dynamikę sprzedaży LFL w drugim kwartale tego roku.

Jak ocenił, spółka jest zadowolona z wyników sklepów w okresie wielkanocnym.

Jego zdaniem klienci są jednak nadal ostrożni.

"Konsument jest nadal ostrożny i nadal robi przemyślane zakupy, a naszym zadaniem jest, by robił te zakupy u nas” – powiedział członek zarządu Dino.

Krauze podtrzymał, że polityka cenowa Dino się nie zmienia, sieć benczmarkuje się do dyskontów, a poprawa marży brutto wynika z poprawy warunków zakupowych.

"Mamy do czynienia ze stabilną sytuacją, jeśli chodzi o łańcuch dostaw, co wspomaga poprawę marży i powrót do marż sprzed kilku lat. Zależy nam na tym, by marża brutto była czynnikiem wspomagającym powrót do poprawy marży EBITDA" - powiedział.

W I kwartale 2025 r. Dino Polska uruchomiło 58 nowych sklepów. Na koniec marca 2025 r. sieć Dino obejmowała 2.746 marketów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 1.084,5 tys. m kw. (+12,9 proc. rdr). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiło 32 sklepy.

Zarząd spółki oczekuje, że w 2025 r. liczba otwarć nowych sklepów wzrośnie o wysokich kilkanaście procent.

Michał Krauze poinformował, że w przyszłym roku spółka chciałaby otworzyć więcej sklepów, a więcej szczegółów na temat rozwoju poda pod koniec roku.

"W tym momencie cały czas badamy możliwości rozwoju sieci i kapitał obrotowy dystrybuujemy w tym kierunku" - powiedział dyrektor finansowy.(PAP Biznes)

pel/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5700 0,13%
1 EUR 4,2791 0,03%
1 GBP 5,0869 0,12%
100 JPY 2,6166 0,33%
1 USD 3,7495 -0,08%