Profil:
GREEN LANES SAGreen Lanes koncentruje się na komercjalizacji oraz planuje nowe produkty
Green Lanes koncentruje się na komercjalizacji oraz planuje nowe produkty - poinformowali przedstawiciele spółki podczas debiutu. Spółka zadebiutowała w poniedziałek na NewConnect, kurs jej akcji na otwarciu w pierwszym dniu notowań wzrósł o 34,5 proc. do 29,6 zł.
"Obecnie najważniejszym celem strategicznym w rozwoju spółki jest realizacja inwestycji w budowę i skalowanie mocy produkcyjnych" - powiedział na konferencji podczas debiutu spółki na NC wiceprezes, Jacek Kramarz.
Pod koniec ubiegłego roku spółka pozyskała ok. 12,5 mln zł brutto w ramach emisji akcji serii C. Pozyskane środki przeznaczone zostały na budowę zakładu produkcyjnego w Tarnawatce, który ma zostać uruchomiony w pierwszym półroczu 2026 roku. W I kwartale br. spółka dokonała odbioru technicznego linii produkcyjnej, która stanowi kluczowy element całego ciągu produkcyjnego, składającego się z linii do wstępnego przygotowania surowca oraz głównej linii wytwórczej.
"Jeśli chodzi o realizację inwestycji to aktualnie przebiega ona zgodnie z harmonogramem. Nabyliśmy zakład produkcyjny, który mieliśmy wytypowany na etapie pozyskiwania środków. Zakupiliśmy główną linię produkcyjną, zamówiliśmy wszystkie pozostałe elementy linii produkcyjnej, które będą kompletowane do końca roku. Spodziewamy się uruchomienia zakładu produkcyjnego w pierwszej połowie 2026 roku" - powiedział.
"Nie zapominamy o rozwoju produktów. (...) Widzimy potężny obszar rozwoju materiałów na bazie innych młodych roślin jednorocznych, chcemy później być w stanie adresować potrzeby rynku" - dodał.
Wiceprezes wskazał, że filarem strategii spółki jest także budowa rynku i komercjalizacja.
Grupa Green Lanes opracowała ekologiczny materiał Strumber, stworzony na bazie roślin jednorocznych (konopi włóknistych czy lnu). Materiał może zastąpić drewno lite, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów mechanicznych i estetycznych.
"Materiał jest nowy, wymaga tego, by podmioty z branży nauczyły się go wykorzystywać i stosować w swoich produktach" - powiedział Jacek Kramarz.
W prezentacji wskazano, że odnośnie strategii komercjalizacji tarcicy to marketing prowadzony jest dwutorowo - bezpośrednio do klienta B2B oraz poprzez projektantów/architektów do odbiorców końcowych, kształtujących decyzje producentów.
"Wierzymy (...), że czeka nas jeszcze rynek główny i kolejne zakłady i w ten sposób chcemy zwiększać skalę prowadzonej działalności. Pracujemy stale nad nowymi produktami" - dodał.
Podał, że spółka uzyskała dofinansowanie do realizacji projektu z funduszy europejskich w kwocie prawie 2,5 mln zł, który będzie wydatkowany na opracowanie tak zwanej tarcicy hybrydowej - materiału, w którym spółka będzie łączyć łodygi konopi i innych roślin, tak by uzyskać lepsze parametry ekonomiczne lub lepsze właściwości fizyko-mechaniczne.
"Strategią spółki nie jest być producentem mebli. My chcemy sprzedawać do producentów mebli, producentów drzwi, podłóg i innych branż, które wykorzystują w swojej produkcji drewno" - powiedział Jacek Kramarz.
Aby to skutecznie robić, musimy pracować bezpośrednio z tymi podmiotami, a więc jednym elementem strategii jest praca z klientami na tym poziomie" - dodał.
Green Lanes jest 362. spółką notowaną na NewConnect oraz 5. debiutem na tym rynku w 2025 roku. (PAP Biznes)
alk/ asa/