Grupa Arlen ogłasza zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i wejścia na GPW (opis)

Grupa Arlen ogłasza zamiar przeprowadzenia oferty publicznej, w której główny akcjonariusz A.T. Fundacja Rodzinna chce sprzedać do 35 proc. akcji spółki - podał producent odzieży ochronnej dla służb mundurowych w komunikacie. Arlen planuje debiut na GPW.
W ramach oferty nie zostaną wyemitowane ani zaoferowane nowe akcje spółki. A.T. Fundacja Rodzinna, który obecnie posiada 95,06 proc. akcji Arlen.
Jak podano, intencją akcjonariusza sprzedającego jest zaoferowanie około 10-20 proc. akcji oferowanych inwestorom indywidualnym.
Akcje zostaną zaoferowane w ramach oferty publicznej przeprowadzonej na podstawie prospektu wyłącznie na terytorium Polski, skierowanej do polskich inwestorów indywidualnych i wybranych inwestorów instytucjonalnych.
Szczegółowe warunki oferty zostaną przedstawione w prospekcie, który zostanie opublikowany po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Ponadto spółka zamierza ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych.
Dodano, że akcjonariusz sprzedający zobowiąże się do nieoferowania ani sprzedaży akcji spółki, z zastrzeżeniem standardowych wyjątków, przez okres 24 miesięcy od daty pierwszego notowania akcji. Spółka zobowiąże się do tego przez okres 12 miesięcy od daty pierwszego notowania akcji, a uczestnicy programu motywacyjnego zobowiązali się, że przez okres 12 miesięcy od daty dopuszczenia akcji do obrotu nie będą rozporządzać akcjami w jakikolwiek sposób (umowy lock-up).
Dom Maklerski Navigator oraz Pekao Investment Banking pełnią rolę współkoordynatorów oferty oraz współprowadzących księgę popytu. Dom Maklerski Navigator pełni rolę firmy inwestycyjnej pośredniczącej w ofercie, a Biuro Maklerskie Pekao jest współprowadzącym księgę popytu oraz firmą współpośredniczącą w ofercie.
"W opinii kadry zarządzającej spółki notowanie akcji Arlen na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pozwoli wzmocnić publiczny wizerunek spółki poprzez zwiększenie świadomości marki i zainteresowania nią wśród obecnych i potencjalnych partnerów handlowych oraz innych kluczowych interesariuszy. To także naturalny krok na obecnym etapie rozwoju biorąc pod uwagę dojrzałość biznesu i dalszy potencjał wzrostu" - napisano w komunikacie.
"Grupa zamierza zdywersyfikować strukturę akcjonariatu a także stworzyć płynny rynek obrotu akcji dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Kadra zarządzająca uważa także, że dopuszczenie akcji do notowań na GPW pozwoli skuteczniej zmotywować zespół menadżerów i specjalistów wyższego szczebla oraz wzmocnić wizerunek Arlen jako atrakcyjnego pracodawcy. To także stworzy większe możliwości grupy do utrzymania obecnej kadry i pozyskiwania talentów" - dodano.
Spółka posiada jednoosobowy zarząd, na którego czele stoi preze Andrzej Tabaczyński, który - poprzez A.T. Fundację Rodzinną - jest głównym akcjonariuszem spółki.
W skład akcjonariatu spółki wchodzą A.T. Fundacja Rodzinna – podmiot kontrolowany przez Andrzeja Tabaczyńskiego, posiadający 95,06 proc. akcji spółki. Pozostałe 4,94 proc. akcji znajduje się w posiadaniu pozostałych akcjonariuszy, głównie pracowników i spółek zależnych - uczestników programu motywacyjnego.
Głównym strategicznym celem rozwoju grupy Arlen jest osiągnięcie pozycji lidera wśród europejskich producentów specjalistycznej odzieży ochronnej – szczególnie odzieży wodoodpornej i paroprzepuszczalnej, jak również innych profesjonalnych środków wyposażenia i ochrony osobistej, tj. plecaków-zasobników, obuwia specjalistycznego i rękawiczek przeznaczonych dla służb mundurowych (wojsko, policja, służby specjalne, Straż Graniczna, Krajowa Administracja Skarbowa, Straż Pożarna i koleje) w obszarze rynku przetargowego.
Ponadto spółka planuje intnsyfikację działań związanych z:
• utrzymaniem innowacyjności technologicznej i efektywności kosztowej wytwarzanych wyrobów;
• poszerzeniem gamy wytwarzanych wyrobów gotowych o nowe grupy produktowe: kamizelki taktyczne, odzież ochronną dla Straży Pożarnej, nowe systemy maskujące-siatki oraz obuwie, rękawiczki i bieliznę termoaktywną dla służb mundurowych;
• uruchomieniem wytwarzania we własnym zakresie zaawansowanych technicznie materiałów (tkaniny trudnopalne, dzianiny do laminatów o wysokich parametrach użytkowych);
• wdrożeniem do produkcji własnej nowych technologii procesowych (w obszarze laminacji tkanin i druku rotacyjnego mokrego – druk tkanin w kamuflażu maskującym).
Arlen chce również postawić na ekspansję na rynkach europejskich w zakresie odzieży ochronnej i wyposażenia indywidualnego. W szczególności za atrakcyjne pod tym względem rynki spółka uważa niemieckojęzyczne kraje Europy, w szczególności Niemcy, Szwajcarię, a także Hiszpanię, kraje skandynawskie, Litwę, Łotwę, Estonię, kraje Europy Środkowo-Wschodniej (zwłaszcza Czechy, Słowację).
Grupa zakłada również elastyczną współpracę w ramach konsorcjów i możliwe przejęcia innych podmiotów.
W 2024 r. grupa Arlen miała 461,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 26 proc. więcej rdr, zaś rok 2023 zakończyła przychodami w wysokości 366,3 mln zł, odnotowując 29,7 proc. wzrost rdr. Wzrost wartości przychodów ze sprzedaży Grupy w latach 2022-2024 był głównie spowodowany zwiększoną wartością wygranych przetargów.
Jak podano, w tym okresie okresie kluczowymi klientami grupy były jednostki Wojska Polskiego. W związku z sytuacją geopolityczną, w 2024 r. Grupa obserwowała dalszy wzrost kontraktacji, co miało pozytywny wpływ na przychody.
W 2024 r. Grupa Arlen wypracowała 83,9 mln zł znormalizowanej EBITDA, co oznaczało wzrost o 44,7 proc. w porównaniu do roku 2023, w którym ukształtowała się na poziomie 58,0 mln zł i która z kolei był wyższa o 51,8 proc. od wartości EBITDA osiągniętej przez Grupę w 2022 r. (kiedy wyniosła 38,2 mln zł).
W 2024 roku znormalizowany zysk netto grupy wyniósł 60,5 mln zł i był wyższy od wartości osiągniętej w 2023 r. (tj. 42,1 mln zł) o 43,5 proc. W 2022 r. zysk netto grupy osiągnął wartość 26,6 mln zł. (PAP Biznes)
mcb/ pr/