Profil:
LPP SAGrupa LPP obniża cel sprzedażowy w 2025/26 r. do ok. 23-24 mld zł
Grupa LPP spodziewa się w roku obrotowym 2025/26 r. ok. 23-24 mld zł sprzedaży i 53-54 proc. marży brutto - podała spółka w raporcie. W kwietniu grupa przewidywała, że jej przychody wyniosą ok. 25-26 mld zł. Na roczne plany grupy wpływ mają wyniki II kwartału.
"Plany sprzedażowe grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym" - podało LPP w raporcie kwartalnym.
W roku 2025 spółka zakłada zwiększenie powierzchni o ok. 25-30 proc., skupiając się głównie na rozwoju sklepów marki Sinsay (ok. 1.100).
Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. Jednocześnie zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 41-42 proc.
Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy. Jednocześnie spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia.
"Na roczne plany grupy wpływ mają wyniki II kwartału, ktorego początek charakteryzował się wyjątkowo niskimi temperaturami zarowno w Polsce jak i pozostałych krajach Europy, co zmniejszyło skłonności zakupowe kolekcji wiosenno-letniej" - podała spółka.
Sprzedaż grupy w okresie od 1.05.2025 do 10.06.2025 w walutach stałych rdr wzrosła o 13 proc. (PAP Biznes)
pel/