Grupa Tarczyński miała w 2024 roku 119,8 mln zł zysku netto, najwięcej w historii

Grupa Tarczyński, działająca w segmencie przekąsek białkowych w branży FMCG, wypracowała w 2024 roku 2,068 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,2 proc. Zysk netto wyniósł 119,8 mln zł, o 7,3 proc. więcej rdr.


EBITDA w 2024 roku 255,2 mln zł, czyli o 19,0 proc. więcej niż w 2023 roku.

Wartość sprzedaży eksportowej wyniosła w 2024 roku 621,6 mln zł, czyli o 13,3 proc. więcej w ujęciu rok do roku.

"Miniony rok był dla naszej grupy rekordowy. Umocniliśmy się na pozycji lidera w kategorii przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70 proc. udział w rynku kabanosów oraz 22 proc. w rynku parówek. Istotny wpływ na wzrost przychodów w 2024 roku, w porównaniu z 2023 rokiem, miał wzrost skali sprzedaży krajowej, w tym rozwój współpracy z sieciami handlowymi, zwłaszcza z Biedronką i Lidlem" - powiedział wiceprezes Radosław Chmurak, dyrektor sprzedaży Tarczyński.

"Jednocześnie kontynuowaliśmy ekspansję zagraniczną — sprzedaż eksportowa wzrosła o ponad 13 proc. W 2024 roku założyliśmy dwa nowe podmioty: Tarczynski LTD w Wielkiej Brytanii oraz Tarczynski SRL w Rumunii, a także nabyliśmy 100 proc. udziałów w spółce Tarczyński Inc. w USA, wspierając dalszą ekspansję i rozwój sprzedaży produktów Tarczyński na tych rynkach" - dodał.

Wydatki inwestycyjne (CAPEX) grupy wyniosły w 2024 roku 308 mln zł, czyli o 36,3 proc. więcej rok do roku. Inwestycje koncentrowały się na obszarach, takich jak zwiększenie mocy produkcyjnych, automatyzacja procesów oraz rozbudowa infrastruktury.

W najbliższych latach grupa zamierza kontynuować rozbudowę infrastruktury oraz mocy wytwórczych.

"Widząc wyraźne możliwości dalszej ekspansji, konsekwentnie rozbudowujemy moce produkcyjne. Inwestycje pozwolą nam nie tylko sprostać rosnącym zamówieniom, ale również szybciej wprowadzać nowe produkty i efektywniej rozwijać działalność w kluczowych regionach" - powiedział Jacek Tarczyński, prezes zarządu Tarczyński.

Produkty grupy są dystrybuowane do ponad 30 krajów świata na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa.

Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów na świecie i sprzedaje produkty zarówno pod markami Tarczyński i Snack It (często jednocześnie w obydwu markach), jak i w modelu private label. (PAP Biznes)

pr/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5527 0,18%
1 EUR 4,2720 -0,17%
1 GBP 5,0232 -0,19%
100 JPY 2,6350 0,14%
1 USD 3,7467 -0,49%