Profil:
Text SAGrupa Text miała 28,6 mln zł zysku netto w II kwartale 2025/26, oczekiwano 30,1 mln zł
Zysk netto Grupy Text w II kwartale 2025/26 wyniósł 28,6 mln zł - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk na poziomie 30,1 mln zł.
W II kwartale skonsolidowane przychody wyniosły 82,8 mln zł, czyli były zgodne z oczekiwaniami (82,6 mln zł).
Zysk operacyjny Grupy Text wyniósł w tym okresie 30,3 mln zł (oczekiwano 33,2 mln zł), a EBITDA 36,7 mln zł wobec 39,8 mln zł konsensusu.
W I półroczu 2025/26 przychody wyniosły 167,6 mln zł, czyli spadły 4,9 proc. rdr, EBITDA była na poziomie 78,3 mln zł (spadek o 25,1 proc. rdr), a zysk netto wyniósł 59,6 mln zł, co oznacza spadek o 30,9 proc. rdr.
"Zmagamy się nie tylko ze słabym dolarem, ale też sytuacją w której reguły gry w internecie zmieniają się bardzo szybko. Zmiany w sposobach wyszukiwania treści w sieci utrudniają nam akwizycję klientów, ale co ważniejsze, to duży problem dla wielu naszych obecnych i potencjalnych partnerów biznesowych. Jestem przekonany, że poradzimy sobie z tym wyzwaniem, ale będzie to wymagać wiele pracy i czasu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Mariusz Ciepły.
Wartość MRR (Monthly Recurring Revenue) na koniec września 2025 r. wyniosła 7,06 mln USD, co oznacza wzrost o 0,3 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i spadek o 1,5 proc. w stosunku do stanu na koniec czerwca 2025 r. Wartość ARR (Annual Recurring Revenue) wyniosła 84,77 mln USD.
Szacowana wartość otrzymanych płatności w II kw. 2025/2026 wyniosła 22,24 mln USD, co oznacza odpowiednio spadek o 2,6 proc. w skali roku i wzrost o 1,9 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
W okresie I półrocza roku finansowego 2025/26 marża brutto na sprzedaży wyniosła 68,3 proc., marża operacyjna 39,1 proc., a marża zysku netto 35,6 proc.
Spółka podała, że w okresie październik-listopad utrzymywały się trendy widoczne w poprzednich kwartałach.
"Zmiany w wyszukiwaniu treści w internecie utrudniały proces akwizycji nowych klientów, bardzo negatywnie wpływały też na biznesy wielu aktualnych oraz potencjalnych partnerów biznesowych i użytkowników rozwiązań spółki. W związku z tym, a także niekorzystną sytuacją makroekonomiczną na kluczowych rynkach, utrzymywał się też wysoki churn (współczynnik odejść klientów), choć należy podkreślić, że spadł on w stosunku do poprzednich okresów - w przypadku flagowego produktu LiveChat do poziomu poniżej 4 proc. miesięcznie" - napisano w komunikacie prasowym.
"Pomimo to, bardzo dobra retencja przychodów i sukcesy w pozyskiwaniu większych klientów przełożyły się na stabilny poziom MRR w stosunku do początku kwartału. Należy jednak zaznaczyć, że przełom roku kalendarzowego, jest tradycyjnie najsłabszy w zakresie akwizycji nowych klientów. Nie można więc wykluczyć spadku MRR na koniec kwartału" - dodano. (PAP Biznes)
seb/ asa/